اخبار سینما و تئاتر

تدارک الهام شعبانی برای آزادی زنان زندانی

تدارک الهام شعبانی برای آزادی زنان زندانی

رپرتوار نمایش‌نامه‌خوانی «زندگی کارگری زنان» شامل سه نمایش‌نامه «قند خون»، «خواب زمستانی» و «روزمرگی» به کارگردانی الهام شعبانی به تهیه کنندگی پردیس تئاتر شهرزاد، با هدف آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد، خوانش می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی گروه، سه نمایش‌نامه «قند خون»، «خواب زمستانی» و «روزمرگی» به نویسندگی لیلی عاج و به کارگردانی الهام شعبانی با هدف آزادی زنان زندانی جرایم مالی و غیرعمد به ترتیب در تاریخ‌های ۱۹ شهریور، ۲ مهر و ۹ مهر ۱۴۰۱ در پردیس تئاتر شهرزاد که تهیه‌کننده این برنامه است، خوانش می‌شوند.

بنا بر این گزارش، هیچ‌کدام از عوامل پروژه دستمزدی دریافت نمی‌کنند و تمامی عواید حاصل از این سه نمایش‌نامه‌خوانی با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان زندان‌های کشور بی‌کم‌وکاست به آزادی زنان زندانی جرایم مالی و غیرعمد که به دلیل عدم توانایی پرداخت، در زندان به سر می‌برند، اختصاص داده می‌شود. بازیگران و ساعت اجرای هر نمایش‌نامه‌خوانی متعاقبا اعلام خواهند شد.

الهام شعبانی بازیگر و طراح لباس تئاتر و سینما برنده جایزه بازیگری پانزدهمین جشن بازیگر، تقدیر شده در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نامزد بهترین طراحی لباس از سی‌وششمین جشنواره‌ی تئاتر فجر ۱۳۹۶، تقدیر شده‌ سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر ۱۳۹۷ و تقدیر شده‌ی در بخش بازیگری در چهلمین جشنواره فجر ۱۴۰۰ است.
شعبانی خرداد و تیر ۱۴۰۱ اولین نمایش خود را در مقام کارگردان به نام «بی‌چرا زندگان» در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برد.

در این سه نمایش‌نامه‌خوانی پردیس تئاتر شهرزاد (حامی)، پدرام تنعمی (طراح پوستر)، بابک کیوانی (آهنگساز)، محمدحسن درباغی و حمید ملاحسینی (برنامه‌ریز)، پن استودیو (ساخت تیزر) و آوا فیاض (مدیر روابط‌عمومی) الهام شعبانی را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back