اخبار موسیقی

از خاطرات گلریز چه خبر؟

از خاطرات گلریز چه خبر؟

محسن صفایی از پژوهشگران شناخته شده موسیقی انقلاب و دفاع مقدس که طی سال‌های گذشته آثار ماندگاری را در این حوزه پیش روی مخاطبان قرار داده در گفتگویی ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: «طی ماه‌های گذشته مشغول تدوین یک اثر پژوهشی جامع در حوزه موسیقی دفاع مقدس هستم که قرار است با نام فرهنگ‌نامه موسیقی جنگ منتشر شود.»

این نویسنده درباره جزئیات این پروژه گفت: «در این فرهنگ‌نامه همه آثار موسیقی دوران دفاع مقدس از شهریور سال ۱۳۵۹ تا پایان سال ۱۳۶۷ با رجوع به آرشیوهای شخصی هنرمندان و همچنین آرشیو سازمان صداوسیما به ویژه آرشیو رادیو، گردآوری شده است و تمام تلاش هم بر این بوده که بخش عمده‌ای از این آثار به صورت کامل جمع‌آوری شوند. البته من مایل بودم همراه با آثار منتشر شده در این فرهنگ‌نامه نت نویسی های مرتبط با این آثار نیز منتشر شوند. اما حجم زیاد کارها و فقدان برخی از نت‌ها چنین اجازه‌ای را به ما نداد. به همین منظور نهایتاً توانستیم در کنار معرفی این آثار، ضمیمه صوتی داشته باشیم که فکر می‌کنم همین موضوع نیز می‌تواند دربرگیرنده اتفاقات مؤثری برای پژوهشگران باشد.»

تلاش برای انتشار فرهنگ‌نامه موسیقی جنگ/ از خاطرات گلریز چه خبر؟

او که طی ماه‌های اخیر سرپرست مدیریت تولید و تأمین موسیقی رسانه ملی شده است، ادامه داد: «این پروژه به سفارش امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال انجام است که امیدوارم با توجه به مشغله‌های فراوانی که دارم بتوانم آن را در هفته دفاع مقدس رونمایی کنم. اکنون پروژه در شرایطی است که از نیمه فعالیت‌ها گذشته و من امیدوارم بتوانم به زودی آن را به سرانجام برسانم.»

صفایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به روند تألیف کتاب خاطرات شفاهی محمد گلریز هم توضیح داد: «این کتاب یک بار به صورت کامل نوشته و تدوین شده اما در حوزه بازخوانی دارای ایراداتی بود که باید دوباره نویسی هایی روی آن انجام دهیم. بنابراین هنوز درباره زمان دقیق و انتشار آن نمی‌توانیم به تاریخ دقیقی اشاره کنم اما امیدوارم بتوانیم طی ماه‌های آینده شاهد رونمایی از این اثر پژوهشی نیز باشیم.»

۵۵۲۴۴

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back