اخبار سینما و تئاتر

تلاش سینمادارن آمریکایی با بلیت ۳ دلاری

تلاش سینمادارن آمریکایی با بلیت ۳ دلاری

در حالی که هیجان فصل تابستان به پایان رسیده و این آخر هفته (پنج‌شنبه تا یکشنبه) پایین‌ترین آمار فروش بلیت در سینماهای آمریکا رقم خورد، شماری از سینماداران آمریکا به فکر افتادند تا با برگزاری یک رویداد یک روزه، علاقه به سینما را در دل مردم تقویت کنند.

از همین رو ۳ سپتامبر (شنبه آینده) به عنوان روز ملی سینما تعیین شده و سالن‌هایی که این رویداد را پذیرفته‌اند با فروش بلیت‌هایی به قیمت ۳ دلار میزبان مردم خواهند شد.

بنیاد سینمایی آمریکا که یک سازمان غیرانتفاعی متشکل از گروهی از انجمن سینماداران آمریکاست، این روز را انتخاب کرده تا روز شنبه -۳ سپتامبر- بیش از ۳ هزار سالن سینما در سراسر آمریکا در این برنامه سهیم شوند. این برنامه شامل ۳۰ هزار اکران می‌شود. این در حالی است که در آمریکا حدود ۴۰ هزار و ۷۰۰ پرده سینما وجود دارد.

رییس این بنیاد سینمایی گفت غرض از برگزاری این رویداد این است که پس از رکوردشکنی‌های بزرگی که تابستان امسال رخ داد، با این کار از مردم و سینماگران تشکر شود و آنهایی که هنوز به سینما برنگشته‌اند، برای این کار وسوسه شوند.

روز ملی سینما درست زمانی تعیین شده که شتاب گیشه‌های فروش تابستانی به طور کامل از بین رفته و مجموع فروش در سینماهای آمریکا در این آخر هفته تنها ۵۲.۷ میلیون دلار و پایین‌ترین آمار فروش از آغاز سال ۲۰۲۲ بود.

سینماهای بریتانیا نیز قصد دارند روز ملی سینما را ۳ سپتامبر برگزار کنند.

۵۷۲۴۵

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back