اخبار موسیقی

کشف دیوارنگاره ۲۰۰۰ساله – ایسنا

کشف دیوارنگاره ۲۰۰۰ساله - ایسنا

باستان‌شناسان با کاوش در یک معبد باستانی واقع در ایتالیا به بقایای به جای مانده از فرسکوهای نادر دست‌پیدا کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، «کوپرا ماریتیما» این روزها یک شهر بندری آرام در ایتالیا است، اما زمانی پایگاه مرکزی قدرتمند و پر رونق امپراتوری روم بود.

ویرانه‌های معبد باستانی «کوپرا» نیز در نزدیکی سواحل دریای «آدریاتیک» واقع شده‌اند. کاوش اخیر باستان‌شناسان در این ویرانه تاریخی به یک اکتشاف جدید منجر شده است.

هفته گذشته، باستان‌شناسان بخش‌هایی از فرسکوهای دیواری و سقفی این معبد ۲۰۰۰ ساله را کشف کردند. این فرسکوها با استفاده از رنگ‌های آبی، زرد، قرمز، سیاه و سبز، حلقه‌های گل، شمعدان‌ و نخل‌های کوچک را به تصویر می‌کشند.

 کشف دیوارنگاره ۲۰۰۰ساله

روند ساخت این معبد که به یکی از الهه‌های روم باستان تعلق دارد از قرن اول میلادی آغاز شد. این معبد در حقیقت قطب مذهبی «کوپرا ماریتیما» محسوب می‌شده است.

به گفته سرپرست گروه باستان‌شناسی که این معبد را کاوش کرده‌اند، این نخستین‌باری است که ویرانه‌های محرابی که با چنین تنوع رنگی نقاشی شده است تا این حد سالم باقی مانده است.

 کشف دیوارنگاره ۲۰۰۰ساله

باستان‌شناسان امیدوارند پس از بررسی تمامی صد تکه فرسکو کشف‌ شده، بتوانند آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهند و تصویر اولیه‌ای را که روی معبد نقش بسته بود، مشاهده کنند.

این فرسکوها به همان سبکی نقاشی شده‌ بودند که اغلب فرسکوهای عمارت‌های مجلل شهرهای بزرگ‌تر همچون رم و پمپئی نقاشی می‌شدند.

تاکنون فقط یک پنجم از این مکان کاوش شده است و جست‌وجوی باستان‌شناسان در این محل ادامه خواهد داشت.

*فرسکو (Fresco) نوعی تکنیک نقاشی دیواری است که روی گچ آجری تازه نصب‌شده یا خیس، اجرا شده است.

انتهای پیام

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back