اخبار موسیقی

گهواره دانشگاه هنر را به مکانی نامشخص بردند!

گهواره دانشگاه هنر را به مکانی نامشخص بردند!

مجسمه‌سازی که روز پنجشنبه به ایسنا خبر داده بود اثر «جای‌ به جای» او را بدون اجازه‌اش به عنوان مالک مادی و معنوی کار از دانشگاه هنر به نزدیکی برج میلاد تهران منتقل کرده‌اند، اکنون از انتقال کار به مکانی نامعلوم خبر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، اثر «جای‌ به جای» از محسن رافعی تنه درختی است که وسط یک گهواره فلزی قرار دارد و دانشجویان می‌توانستند روی آن بنشینند و به نوعی تاب بخورند.

حال این اثر باوجود اینکه محسن رافعی مالک مادی و معنوی آن است و برای دانشگاه هنر ساخته شده است، بدون اجازه صاحب اثر در ابتدا به نزدیکی برج میلاد منتقل شد و پس از گذشت مدت کوتاهی اکنون به محلی نامعلوم منتقل شده است.

خبرنگار تجسمی پس از تماسی با مسئولان برج میلاد تهران، باخبر شد که مسئولان برج میلاد از انتقال این اثر به آنجا آگاه نبوده و هماهنگی در خصوص جاگذاری کار در محوطه برج میلاد صورت نگرفته است و اکنون هم در جریان محل انتقال دوباره کار نیستند.

اکنون رافعی درباره جابه‌جایی اثر خود به ایسنا می‌گوید: حدود ظهر به من اطلاع داده شد که اثر «جای به جای» به محلی نامعلوم منتقل شده است. طی توضیحاتی که به من داده شده، گویا به‌واسطه اطلاع رسانی و پوشش خبری گسترده این کار غیرمنطقی توسط دانشگاه هنر، مسئولان برج میلاد با اطلاع از این موضوع از مسئولان دانشگاه خواسته‌اند که اثر را از محوطه برج خارج کند. به همین دلیل اثر من باری دیگر بدون اطلاع و هماهنگی و رضایت من به عنوان صاحب اثر از کنار بلوار منتهی به برج میلاد به مکان نامعلومی منتقل شده است.

او ادامه می‌دهد: واقعا نمی‌دانم چی بگویم! دانشگاه که چندین بار اعلام کرده است که صاحب اثر نیست چگونه به خود اجازه می‌دهد بدون رضایت صاحب و سازنده اثر، آن را به مکانی نامعلوم منتقل کند؟

دانشگاه هنر در پی اعتراض این مجسمه‌ساز توضیحی ارایه کرده بود که در اینجا می توانید بخوانید.

انتهای پیام

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back