اخبار موسیقی

روایت “سقوط ایکاروس در دریای پارس” اثری از موسی عامری

روایت "سقوط ایکاروس در دریای پارس" اثری از موسی عامری

ایسنا/هرمزگان “سقوط ایکاروس در دریای پارس” برداشتی آزاد از اثر ماندگار پیتر بروگل نقاش هلندی دوران رنسانس است که این روزها توسط “موسی عامری” هنرمند هرمزگانی در حال اجرای پرفورمنسی است.

موسی عامری هنرمند هرمزگانی که این روزها در حال اجرای پرفورمنسی تحت عنوان “سقوط ایکاروس در دریای پارس” در شهر بندرعباس است در گفت و گو با ایسنا، گفت: پرفورمنس یک نوع اجرا است که مخاطب را درگیر اثر می‌کند. یک اثر پرفورمنس با رویکردی که دارد نگاهش به نوعی می‌تواند معضلات اجتماعی یا هر هدف دیگری باشد.

وی بیان کرد: ایده این پرفورمنس برگرفته از اثر نقاشی ای از پیتر بروگل با عنوان سقوط ایکاروس بود. در این تصویر بی تفاوتی انسان های هم عصر در رابطه با معضلاتی که در اجتماع وجود دارد به تصویر کشیده شده است.

عامری با بیان اینکه در این تصویر ایکاروس شخصیتی است که در آب سقوط کرده ولی هیچ انسانی در پیرامونش توجهی به این مقوله ندارد و هر کس مشغول به کار خود است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع و معضلاتی که در جامعه مان وجود دارد می‌بینم اتفاق هایی پیرامونمان در حال رخ دادن است و با آنها سروکار داریم ولی هرکس درگیر خود است و به آنها بی توجه است.

روایت "سقوط ایکاروس در دریای پارس" اثری از موسی عامری

وی ادامه داد: این پرفورمنس در نقاط مختلف شهر از جمله خیابان های مرکز شهر، بازار و کتابفروشی اجرا شد و همچنان در جا های مختلف درحال اجرا ست.

عامری در خصوص نگاه مردم به این پرفورمنس گفت: مخاطبان با دیدن شخصی که تیر آهنی بر دوشش حمل می کند عکس العمل های متفاوتی داشتند .این یک چالش ذهنی است که ممکن است تا مدت ها از نظر معنا در ذهن مخاطب بماند و راجع به آن فکر کند و این تاثیر پرفورمنس است که تا مدت ها مخاطب را با فرم و محتوای درونی آن اثر همراه می کند.

گفت و گو از پرنیان بلوچی، خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back