اخبار موسیقی

با ۵ نمایشگاه هنری هیجان انگیز ۲۰۲۲ آشنا شوید

پس از دو سال سکوت و تعطیلی فعالیت های هنری به دلیل همه گیری کرونا، حالا مدتی است که رویدادهای هنری فرصت نفس کشیدن پیدا کرده اند و در این راستا گالری ها و موزه های هنر دنیا تلاش می کنند برای آشتی دوباره مخاطب با هنرهای تجسمی با بهره گیری از عنصر خلاقیت، بهترینشان را به نمایش بگذارند.

ایسنا در این گزارش نگاهی داشته است به پنج نمایشگاه مطرح دنیا که در مکان های فرهنگی مشهوری چون موزه لوور، نگارخانه ملی لندن، موزه های فلورانس، شیکاگو و … در دوران فروکش کردن مرگ و میرهای ناشی از کرونا، برپا شدند.

فرانسیس بیکن و هنر ترکیب انسان و حیوان

با ۵ نمایشگاه هنری هیجان انگیر ۲۰۲۲ آشنا شوید

نمایشگاه رویال آکادمی هنر لندن فرصت شگفت‌انگیزی بود برای مرور تعداد چشمگیری از آثار فرانسیس بیکن، نقاش طراز اول بریتانیایی که با جسارت تمام قواعد تثبیت‌شده نقاشی و تلاش چند صدساله بزرگان آن برای ثبت «زیبایی» و اساساً تعلقش به‌عنوان «هنرهای زیبا» را زیر سؤال می‌برد و جهان تلخ و تیره و تکان‌دهنده‌ای می‌آفریند که قصدی جز به آشوب کشیدن دنیای امن و راحت مخاطبش ندارد.

شاید هیچ نقاشی به‌اندازه او در قرن بیستم این‌چنین روایتگر ترس‌های بشری نیست؛ بشر گرفتار در دنیای پس از جنگ دوم جهانی و انسان درگیر با مشکلات و پیچیدگی‌های لاینحل دنیای ماشینی.

نمایشگاه همیشه جذاب پرتره‌های «‌ون‌گوگ»

با ۵ نمایشگاه هنری هیجان انگیر ۲۰۲۲ آشنا شوید

نمایشگاه ویژه پرتره‌ها و خودنگاره‌های «‌ونسان ون‌گوگ» سوم فوریه تا هشتم می در گالری کورتولد به نمایش درآمد. این آثار چند سال قبل در خود موزه ون‌گوگ هم روی دیوار رفته بودند.

بیش از ۶۰ تابلو نقاشی در این مجموعه به چشم می خورد که پرتره‌ها و خودنگاره‌های این هنرمند را در مرکز توجه قرار می‌داد. ون‌گوگ در این تابلوها روزهای تلخ و شیرین زندگی را به تصویر کشیده است و به نوعی این آثار می تواند روایت گر زندگی خود هنرمند باشد.

از آنجا که پرتره‌های این نمایشگاه در فاصله زمانی سال‌های ۱۸۵۰ تا ۱۹۲۰ خلق شده‌اند، این نمایشگاه تجربه‌ای چند جانبه از پرتره‌های این هنرمند ارائه داد.

نمایشگاه ۱۵۰ سالگی موندریان

با ۵ نمایشگاه هنری هیجان انگیر ۲۰۲۲ آشنا شوید

موزه هنر در لاهه، هلند امسال نمایشگاهی از آثار پیت موندریان را به مناسبت ۱۵۰ سالگی این هنرمند برجسته برگزار کرد.

این موزه‎‌ی هنری در سال ۱۸۶۶ تاسیس شده است و اتفاقا به خاطر دارا بودن بزرگترین مجموعه از کارهای هنرمند هلندی «پیت موندریان» در جهان شناخته ‌می‌شود.

در کنار این موزه، دو گالری مشهور دیگر هم به همین مناسبت آثار موندریان را به نمایش گذاشتند.

موندریان به عنوان یکی از برجستگان انتزاع هندسی ـ بر هنر و معماری مدرن تأثیر وسیع و عمیقی داشته‌ است. او با طرح نظریه نئوپلاستیسیسم، تحول بزرگی در انتزاع (ناب) به وجود آورد. او می‌خواست تصاویر خود را از ساده‌ترین عناصر بسازد: خطوط مستقیم و رنگ‌های خاص. او دنبال گونه‌ای نقاشی برپایه وضوح و انضباط بود که به شکلی قوانین علمی یا ریاضی جهان را نشان دهد.

نمایشگاه پل سزان ـ پدر هنر مدرن

با ۵ نمایشگاه هنری هیجان انگیر ۲۰۲۲ آشنا شوید

این نمایشگاه از ۱۵ می تا پنجم سپتامبر در مؤسسه هنر شیکاگو برپا خواهد بود.

موسسه هنر شیکاگو (Art Institute of Chicago ) در سال ۱۸۷۹ میلادی تأسیس شد. این مرکز از معتبرترین موزه‌های هنری در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

پس از شیکاگو این نمایشگاه راهی لندن می شود و در نگارخانه هنرهای مدرن این شهر، آثار سزان به روی دیوار خواهد رفت.

در این نمایشگاه تمامی آثار سزان از جوانی در پاریس تا اوج شکوفایی و خلق شاهکارهایش همچون نوجوانی با جلیقه سرخ، گلدان آبی رنگ و ماردی گرا به نمایش در می آید.

سزان پدر هنر مدرن لقب گرفته است. او از تاثیرگذارترین نقاشان مدرن فرانسوی و همچنین یکی از برجسته‌ترین نقاشان پسادریافتگر محسوب می‌شود.

نمایشگاهی از پیکره های دوناتلو ـ هنرمند تاثیرگذار بر داوینچی و میکل آنژ

با ۵ نمایشگاه هنری هیجان انگیر ۲۰۲۲ آشنا شوید

نمایشگاه دوناتلو، هنرمند و پیکرتراش معروف ایتالیایی متعلّق به اوایل رنسانس تابستان ۲۰۲۲ در کاخ استروزی و همچنین موزه ملی بارجلو در فلورانس به نمایش در می آید.

دوناتلو یکی از پیشگامانی در عرصه هنر بود که بسیاری از هنرمندان چون داوینچی و میکل آنژ از او الهام می‌گرفتند.

موزه ملی بارجلو در یکی از قدیمی ترین بناهای فلورانس که قدمت آن به سال ۱۲۵۵ میلادی باز می گردد قرار دارد و از دیدنی های ایتالیا محسوب می شود.

* اطلاعات و تصاویر این گزارش از سایت planet hotels به دست آمده است.

انتهای پیام

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back