اخبار موسیقی

چرا الاکلنگ را از دانشگاه هنر بردند؟

گهواره دانشگاه هنر را به مکانی نامشخص بردند!

محسن رافعی ـ مجسمه‌ساز ـ روز پنجشنبه ـ سوم شهریور ماه ـ به ایسنا خبر داد که اثر «جای‌ به جای» را که او در پاییز و زمستان سال ۹۷ برای دانشگاه هنر ساخته بود، بدون اجازه اش به عنون مالک مادی و معنوی کار به نزدیکی برج میلاد تهران منتقل کرده اند.

حالا دانشگاه هنر در پاسخی به اظهارات این هنرمند، علت را «لزوم نمایش دوره ای آثار همه دانشجویان» عنوان می کند.

در بخشی از این توضیح آمده است: «با توجه به تعدد آثار هنری خلق شده توسط دانشجویان و فضای محدود دانشگاه جهت نمایش آثار، قابلیت استفاده از تمامی این آثار برای همیشه ممکن نیست. علاوه بر این دانشگاه هیچ تعهدی کتبی و شفاهی مبنی بر نگهداری و جایابی همیشگی از این سازه به طراح و سازنده نداشته است.»

در این زمینه بخوانید:

گهواره دانشجویان دانشگاه هنر را بدون اجازه جابه‌جا کردند

به گزارش ایسنا، در متن کامل توضیحات این دانشگاه چنین آمده است:

«اثر مذکور از سال ۱۳۹۷ بیش از سه سال پس از فارغ التحصیلی سازنده‌ی اثر در محوطه‌ی دانشگاه هنر قرار داشته است. با توجه به نوع رشته‌های تحصیلی در دانشگاه هنر، خصوصا دانشکده‌ی هنرهای تجسمی و تعداد آثار هنری خلق شده توسط دانشجویان خلاق و مستعد، بدیهی است که فضای محدود دانشگاه قابلیت استفاده از تمامی این آثار را برای همیشه ندارد و با در نظر گرفتن نمایش و استفاده از آثار دانشجویان جدید به صورت دوره‌ای، این امر ضروری است.

علاوه بر این دانشگاه هیچ تعهدی کتبی و شفاهی مبنی بر نگهداری و جایابی همیشگی از این سازه به طراح و سازنده نداشته و ندارد. موضوع جابجایی اثر از انتهای سال ۱۳۹۷ مصوب مدیریت دانشگاه بوده و در این مدت بارها از صاحب اثر کتبا و شفاها خواسته شده بود تا نسبت به انتقال آن از حیاط دانشکده تجسمی اقدام نماید. 

سازه‌ی الاکلنگ که به اثر «جای به جای» معروف است، با هماهنگی‌های انجام شده به یکی از فضاهای عمومی شهر منتقل شد تا علاوه بر رسمیت بخشیدن به نام خود و گریز از یکجایی، در معرض بازدید عموم نیز قرار گیرد. ضمن آنکه حقوق مادی و معنوی این اثر همچنان متعلق به سازنده‌ی اثر است، این سازه بدون هرگونه آسیب دیدگی در هر زمان آماده تحویل به صاحب اثر می‌باشد.»

انتهای پیام 

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back