اخبار موسیقی

سوگواره تعزیه در زرندیه آغاز بکار کرد

سوگواره تعزیه در زرندیه آغاز بکار کرد

ایسنا/مرکزی ششمین سوگواره تعزیه در شهرستان زرندیه آغاز بکار کرد.

احمد جوانمرد مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سوگواره ششم از مجموعه برنامه‌های پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن تعزیه شهرستان، از روز دوشنبه هفتم شهریورماه در محله خورشیدآباد شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه آغاز شده و تا دوازدهم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: در این دوره از سوگواره ۹ گروه تعزیه‌خوانی از شهرستان به همراه یک گروه تعزیه خوانی میهمان از کرج به مدت پنج شب به اجرای تعزیه خواهند پرداخت.

جوانمرد بیان کرد: زمان اجرای هر مجلس تعزیه ۹۰ دقیقه در نظر گرفته شده و هر شب دو گروه از ساعت ۲۰.۳۰ لغایت ۲۴ به اجرای مجالس تعزیه خود خواهند پرداخت.

وی از حضور گروه‌های تعزیه‌خوانی از  مامونیه، پرندک، زاویه، چلسبان، خورشیدآباد، پیک، کرج، عین آباد و امیرآباد در این سوگواره خبر داد و افزود: داوری این دوره از سوگواره به عهده دکتر محسن آقاحسنی از قم، استاد مسیح‌اله  کریمی از ساوه و استاد اسماعیل مجللی از اراک خواهد بود.

وی در پایان گفت: مراسم اختتامیه این سوگواره روز شنبه دوازدهم شهریورماه در محل مسجد جامع خورشیدآباد با حضور مسئولین محلی، شهرستانی و استانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back