اخبار موسیقی

«صد بازار» کجاست؟ – ایسنا

«صد بازار» کجاست؟ - ایسنا

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «به نظر من صنایع‌دستی هویت خانواده مولد به حساب می‌آید و در حقیقت صنایع‌دستی حاصل غیرت خانواده ایرانی است که توانسته از هیچ، آثار تاریخی فاخر به وجود آورد.»

به گزارش ایسنا، مریم جلالی در ادامه مطلب بالا اظهار کرد: «یکی از اقدامات بسیار خوب در هفته‌های اخیر راه‌اندازی «صد بازار» است. این بازار که مخفف صنایع‌دستی است ابتدا در تهران راه‌اندازی شده و به زودی در سایر استان‌ها نیز افتتاح خواهد شد.» 

معاون صنایع‌دستی کشور که در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما حاضر شد، اضافه کرد: «بازار مهم‌ترین و اصلی‌ترین محل عرضه محصولات هنرمندان صنایع‌دستی است. از این طریق به دنبال گسترش بازارهای صنایع‌دستی هستیم که در این میان از ظرفیت‌های دیجیتال و فضای مجازی نیز استفاده خواهیم کرد.
جلالی اضافه کرد: شعار بسیار خوبی را با عنوان «هر خانه یک کارگاه صنایع‌دستی» دنبال می‌کنیم و توجه به خانواده مولد در دستور کار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.»

او با اشاره به رویکردهای جدید در حوزه صنایع‌دستی در دوره وزارت مهندس ضرغامی اظهار کرد: «در نمایشگاه صنایع‌دستی، سالن نام‌آوران را داشتیم که کار ارزشمندی بود. ما اعتقاد داریم که صنایع‌دستی باید در اقتصاد فرهنگ بیاید و به تولید، اشتغال و درآمدزایی کمک کند.»
جلالی ادامه داد: «در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی را با سایر دستگاه‌ها منعقد کردیم و آموزش‌هایی به علاقه‌مندان ارائه می‌کنیم تا هنرمندان به شرکت‌های دانش بنیان نیز متصل شوند.»
او درباره حضور سید عزت الله ضرغامی در وزارتخانه، گفت: «در هیچ مقطعی از این وزارتخانه این هم‌گرایی و خدمات متقابل در هر سه حوزه وجود نداشته است. اکنون هر سه حوزه به صورت هم‌گرا و هماهنگ با هم فعالیت می‌کنند. به‌عنوان مثال در حال حاضر پایگاه‌های ملی و جهانی و نیز موزه‌ها محلی برای عرضه، فروش و معرفی صنایع‌دستی هستند که اتفاق مبارکی است.» 
معاون صنایع‌دستی کشور خاطرنشان کرد: «خانواده مولد، خانواده تراز است. ۹۰ درصد صنایع‌دستی ما از خانه‌ها شروع شده است و اتفاقا این صنایع‌دستی است که هویت خانواده مولد به حساب می‌آید؛ از این رو موضوع توانمندسازی بانوان و زنان خانه‌دار را در دستور کار داریم، چرا که صنایع‌دستی حاصل غیرت خانواده ایرانی بوده که از هیچ، یک اثر هنری زیبا ساخته است.»
جلالی به بیمه هنرمندان صنایع‌دستی اشاره کرد و ادامه داد: «هنرمندان صنایع‌دستی ما ثروتمند هستند و می‌توانند با صادرات نفتی برابری کنند، اما در حال حاضر تا رسیدن به این نقطه مطلوب نیازمند حمایت‌هایی نیز هستند که این حمایت‌ها آغاز شده است؛ به‌عنوان مثال ۲۶۶ رشته صنایع‌دستی اعلان‌محور شده‌اند. از طرف دیگر تسهیلات بانکی برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی اعطا می‌شود و در ادامه بیمه هنرمندان یکی دیگر از حمایت‌ها از آنان است. موضوع بیمه سالیانه هنرمندان از طرف مهندس ضرغامی پیگیری شده و بخش‌های مختلف دولت موافق آن هستند و موضوع در حال پیگیری است.»
او خاطرنشان کرد: «۳۶هزار و ۳۵۴ هنرمند در حال حاضر بیمه شده‌اند و ۲۵۰۰ نفر به این تعداد اضافه شدند. ما تمام تلاش‌مان است که ارزآوری صنایع‌دستی به شکلی شود که بتوانیم سر بلند کنیم و بگوییم صادرات نفتی را پشت سر گذاشتیم.» 

انتهای پیام

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back