اخبار سینما و تئاتر

همکاری سیما تیرانداز، سوگل خلیق در خوانش یک نمایشنامه

همکاری سیما تیرانداز، سوگل خلیق در خوانش یک نمایشنامه

بازیگران و خوانندگان نمایشنامه‌خوانی خیریه «خواب زمستانی» به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی الهام شعبانی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، سیما تیرانداز، سوگل خلیق، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، ساناز نجفی نمایشنامه «خواب زمستانی» به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی الهام شعبانی را شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰ در پردیس تئاتر شهرزاد که حامی این حرکت خیرخواهانه است، خوانش می‌کنند. همچنین امیر عظیمی و حمیدرضا ترکاشوند در این نمایش‌نامه‌خوانی اجرای زنده خواهند داشت.

نمایشنامه خوانی «خواب زمستانی» اولین اجرا از رپرتوار نمایش‌نامه‌خوانی «زندگی کارگری زنان» است که به صورت خیریه و با هدف آزادی زنان زندانی جرایم مالی و غیرعمد که به دلیل عدم توانایی پرداخت، در زندان به سر می‌برند، خوانش می‌شود. 

تمام عواید حاصل از این نمایشنامه‌خوانی با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان زندان‌های کشور بی‌کم‌وکاست به آزادی این زنان اختصاص داده می‌شود.

 در خلاصه نمایشنامه «خواب زمستانی» آمده است که:
مرگ، گاه مبهم و هولناک است، گاه نوری سفید و خیره کننده. هر کسی با توجه به دغدغه‌هایی که دارد به نوعی مرگ را تعبیر می‌کند و می‌پذیرد، مانند شخصیت‌های زن نمایش خواب زمستانی…

 این نمایشنامه به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج در سال ۱۳۹۵ اجرا شده است و کاندید بهترین متن،  بهترین کارگردانی و  بهترین بازیگری زن از پنجمین جشنواره تئاتر شهر شده است. 

در این نمایش‌نامه‌خوانی، پردیس تئاتر شهرزاد (تهیه کنند و حامی)، پدرام تنعمی (طراح پوستر)، بابک کیوانی (آهنگساز )، محمدحسن درباغی و حمید ملاحسینی (برنامه‌ریز)، پن استودیو (ساخت تیزر) و آوا فیاض (مدیر روابط‌عمومی) الهام شعبانی را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام 

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back