اخبار سینما و تئاتر

بحث دربارۀ کتابی که «یاغی» از روی آن ساخته شد

بحث دربارۀ کتابی که «یاغی» از روی آن ساخته شد

نشست نقد و بررسی کتاب «سالتو» نوشتۀ مهدی افروزمنش برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این برنامه در روز دوشنبه (۱۴شهریورماه، ساعت ۱۸) با حضور نویسندۀ کتاب و همچنین عباس کاظمی (جامعه‌شناس) برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در نشست نقد و بررسی کتاب «سالتو» به کتابفروشی «چشمه جم» واقع در نیاوران،جماران، مجتمع تجاری جم سنتر،طبقه دوم، پلاک۱۱ مراجعه کنند.

سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت که هر هفته پنج‌شنبه از شبکۀ نمایش خانگی پخش می‌شود، از روی کتاب «سالتو» ساخته شده است.

این کتاب که تاکنون طی چندسال به چاپ ۱۱ رسیده و به بهانه انتشار سریال «یاغی» مجدداً به آن پرداخته شده، دومین رمانِ مهدی افروزمنش است و فضایی مهیج و پُرداستان دارد. او در دومین رمانش به قهرمانی پرداخته که از اعماق شهر و از حوالی میدانِ مشهورِ فلاح تهران برآمده است. قهرمانِ او کُشتی‌گیری فرز و تکنیکی است که رمانِ سالتو براساسِ جهانِ او شکل می‌گیرد، کُشتی‌گیری جسور که ناگهان بخت به او رو می‌کند و یک عشقِ‌کُشتیِ ثروتمند تصمیم می‌گیرد از او حمایت کند. او مردی است مرموز و مشکوک که برای این مبارز قصه‌هایی دارد و این نقطه‌ای است که از آن به بعد فضای رمان حال وهوایی جنایی ـ معمایی پیدا می‌کند… او در این رمان آدم‌های گوناگون این شهر را مقابلِ این قهرمانِ فرز و ازهمه‌جابی‌خبر قرار می‌دهد و ناچارش می‌کند درباره‌ی چیزهایی تصمیم بگیرد که بین مرگ و زندگی در نوسان‌اند. «سالتو» با روحی قصه‌گو و رئالیستی تلاش می‌کند برای مخاطب غافلگیری‌بزرگی رقم بزند.

انتهای پیام

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back