اخبار هنرمندان

نشست رسانه‌ای رویداد ملی استاپ‌موشن

نشست رسانه‌ای رویداد ملی استاپ‌موشن

گروه سینمایی هنرآنلاین: سجاد عباسی در ابتدای این نشست ضمن معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری این رویداد، گفت: ما باید نوجوانان را کمک کنیم تا با بال‌های خود رو به جلو بروند، نه اینکه وبال آنها باشیم. یکی از دلایل مهمی که حوزه هنری کودک و نوجوان به این مسیر پا گذاشته نیز همین موضوع بوده که رشد در این مسیر اتفاق می‌افتد.

وی افزود: یکی دیگر از رویکردهای ما پرورش دادن استعداد در نوجوانان مستعد است. تنوع بخشی به سبد مصرف کودکان و نوجوانان نیز رویکرد دیگری بوده که از اهداف اصلی ما نیز به شمار می‌آید.

معاون فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان با انتقاد از مرکزگرایی در تهران بیان کرد: متاسفانه امروز حجم توجه به تهران به قدری زیاد است که تمام مسایل تنها از دریچه آن دیده می‌شود. البته تغییر این وضعیت نیازمند فعال شدن هنرمندان در نقاط مختلف است. به هر ترتیب شاهد بودیم که بهترین هنرمندان ما اهل نقاط مختلف ایران بودند. 

امیر رضا مافی رئیس مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره حوزه هنری نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: تمرکز مرکز انیمیشن حوزه هنری روی تولیدات متنوعی است که در حوزه انیمیشن صورت می‌گیرد. در واقع ما در پی آن هستیم که این موارد را توسعه دهیم. 

وی افزود: استاپ موشن، یکی از گونه‌های بسیار مهمی است که کمتر به آن توجه شده است. کودکان و نوجوانان سهم بزرگی از مخاطبان این حوزه را دارند و همین سبب شده تا همکاری ما با حوزه هنری کودک و نوجوان بیشتر شود.

این مدیر با تاکید بر اینکه مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره حوزه هنری، قصد برگزاری جشنواره دیگری را ندارد و در پی هموار کردن مسیر برای مشارکت کودکان و نوجوانان است، گفت: ما اتفاق نظر داشتیم که نقطه مغفول در شرایط فعلی، مسیرسازی و مسیریابی است. استاپ موشن نیز ذیل انیمیشن تعریف می‌شود. ما نیز بر این رویداد تاکید داریم. ما باید در تربیت نیروی جوان با تاکید بر نقاط فراتر از تهران اقدام کنیم و یکی از مسیرهای بروز این اتفاق نیز همین رویداد ملی استاپ موشن است.

محسن مشرقی دبیر رویداد ملی استاپ موشن نیز در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: ما جشنواره نیستیم و به همین دلیل عنوان رویداد ملی را برای آن انتخاب کردیم. در واقع دانش‌آموزان مخاطبان این رویداد هستند. یعنی کسانی که تا به حال در این حوزه فعالیت نکردند نیز می‌توانند با این رویداد انگیزه پیدا کرده و شانس خود را امتحان کنند. در واقع نگاه ما رو به آینده است. چراکه آینده را در دستان این نوجوانان می‌بینیم‌.

وی ادامه داد: ما در این رویداد به نوجوانان فرصت شروع و جسارت آغاز را می‌دهیم. معمولاً جشنواره‌ها اختتامیه دارند اما اینجا اینطور نیست؛ نگاه ما نسبت به این رویداد، یک نقطه آغاز است. در واقع یک مسیر ادامه‌دار طراحی کرده‌ایم و در تلاشیم که انتهای آن به یک بازار مستمر گره بخورد. 

در پایان این نشست، از پوستر رویداد ملی استاپ موشن رونمایی شد.

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back