اخبار سینما و تئاتر

سرانجام اولین جلسه «شورای سینما» تشکیل می‌شود

سرانجام اولین جلسه «شورای سینما» تشکیل می‌شود

محمد مهدی اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- در اولین روز اسفند سال قبل خبر داد که هیأت وزیران در جلسه‌ خود با حضور ابراهیم رئیسی – رییس جمهوری – با هدف مصون‌سازی، ساماندهی، شکوفایی و هدایت سینمای کشور به سمت ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی با تشکیل «شورای سینما» موافقت کرده است.

او اعضای این شورا را متشکل معاون اول رییس‌جمهور (رییس)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (نایب رییس)، دو نفر از وزرا به انتخاب معاون اول رییس‌جمهور، رییس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری (دبیر)، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، هفت نفر از سینماگران و نمایندگان اصناف و تشکل‌های حوزه سینما به انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که حداقل دو نفر از آنها از بانوان خواهند بود، رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و رییس یکی از دانشگاه‌های دولتی هنر به انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

اسماعیلی در حالی اعضای ترکیب این شورا را اعلام کرد که تاکنون مشخص نبوده کدام سینماگران در این شورا عضویت دارند.

با این حال اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی به نقل از محمد خزاعی – رئیس سازمان سینمایی – امروز با اعلام خبر تشکیل جلسه شورای سینما که در واقع اولین جلسه رسمی آن خواهد بود، گفته است:‌ این جلسه با حضور اعضای حقیقی و حقوقی شورا روز دوشنبه، هفته آینده (۲۱ شهریور ماه) همزمان با روز ملی سینما برگزار می‌شود. این شورا در راستای هم‌افزایی و تقویت میان بخش‌های سیاست‌گذاری، اجرایی، نظارتی، آموزشی، مطالعاتی، علمی و تولیدی در حوزه هنر و صنعت صوت و تصویر و سینما با همت و تلاش دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی احیاء شده است.

رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: افزایش هماهنگی و همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی، حقوقی و فنی دستگاههای اجرایی و نهادهای ذی‌ربط با بخش غیردولتی در عرصه فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری و ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات، تولید و عرضه آثار سینمایی شاخص و ارزشمند و بررسی و رفع چالش ها و معضلات سینما از جمله مواردی است که در این نشست درباره آنها گفتگو خواهد شد. از جمله وعده‌های سازمان سینمایی در دوره جدید، احیای شورای سینما بوده است که خوشبختانه هفته آتی شاهد برگزاری اولین جلسه رسمی آن نیز خواهیم بود. این در حالی است که هفته‌های اخیر جلسات متعدد مقدماتی برای ترسیم اولویت‌ها تشکیل شده و امیدواریم با برپایی اولین جلسه شورای سینما، شاهد اتفاقات و نتایج خوبی برای سینما و سینماگران باشیم.

به گفته وی، حمایت از تولید آثار سینمایی شاخص و ارزشمند، توسعه زیر ساخت‌های سینمایی، پیشنهاد مقررات و لوایح مورد نیاز سینما به مراجع ذی‌ربط، تعیین راهکارهای مناسب برای توسعه دانش سینمایی، کمک به دستیابی به فناوری نوین در حوزه صنعت سینما، زمینه‌سازی برای برخورداری طرح‌های مهم سینمایی از منابع و تسهیلات ارزان قیمت بانکی، حمایت از اجرای طرح نهضت تولید محتوای سینمایی و سمعی و بصری، توسعه بازار داخلی و بین المللی سینمای ایران، حمایت از ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران، و بهره‌گیری از امکانات ملی برای حفاظت غنی‌سازی و معرفی میراث سینمایی کشور برخی از وظایفی است که برای شورای سینما تعریف شده است.

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back