اخبار سینما و تئاتر

خنده های مشترک هنرمندان با وزیر ارشاد در یک مهمانی

خنده های مشترک هنرمندان با وزیر ارشاد در یک مهمانی

موسسه هنرمندان پیش‌کسوت، امروز ـ دوشنبه، ۲۱ شهریورماه در فضایی صمیمی و شاد با حضور وزیر ارشاد و هنرمندان قدیمی، دهمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت.

به گزارش ایسنا، مراسم سالگرد تأسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور تعداد زیادی از هنرمندان پیش‌کسوتِ حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محمود سالاری (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سید محمود اسلامی (معاون توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حسین نوش آبادی (نماینده مجلس) و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.
 

هیچ هنرمندِ پیشکسوت نباید دغدغه مسکن داشته باشد

 

هیچ هنرمندِ پیشکسوت نباید دغدغه مسکن داشته باشد

در این زمینه تماشا کنید:

گزارش تصویری دهمین سالروز تاسیس موسسه «هنرمندان پیشکسوت»

جمعیت زیادی که انتظار رسیدنِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارند، پیش از رسیدنِ او قول می‌دهند که زیاد سرِ او را درد نیاورده و به صحبت‌های خلاصه‌ای اکتفا کنند اما از طرفی حضور وزیر در چنین مراسمی برای آنان فرصتی است تا از دردها و مشکلاتشان بگویند. از اجاره‌ی ۱۰ میلیونی و درآمد ۸ میلیونی، از مشکلات مسکن و… .
 

هیچ هنرمندِ پیشکسوت نباید دغدغه مسکن داشته باشد

مراسم سخنرانی دهمین سالگرد تأسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت با سخنرانی حسین نوش آبادی آغاز و با رسیدن آخرین مهمانِ مراسم یعنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پایان یافت.

باید توجه کنیم که پیش‌کسوتان هنوز هم نقش‌آفرین باشند

حسین نوش آبادی، نماینده مجلس در این مراسم اظهار کرد: «توفیق چهار ساله من، زمانی که در کسوت معاون پارلمانی و حقوقی ارشاد بودم، این بود که سه سال متوالی خدمت عزیزان می‌رسیدم و با پیگیری‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تأسیس این موسسه داشت، به ویژه آقای عظیمی که موسس این موسسه بودند، ما هم گوشه‌ای از این کار را برعهده داشتیم.» 

او ادامه داد: «این موسسه که یک دهه را پشت سر گذاشته، تجارب بسیار ارزشمندی را کسب کرده که می‌تواند برای آیندگان باشد. به هر حال جامعه هنرمند ما مثل جوی روانی درحال حرکت است و جوانان نیز روزی به همین موسسه خواهند پیوست. آنچه اهمیت دارد کسب تجارب ارزشمندی است که از این موسسه استخراج و به دیگران منتقل می‌شود. تجربه آنقدر ارزشمند است که از دانش هم بالاتر است.»

نوش آبادی اضافه کرد: «دهمین سالگرد تأسیس موسسه را تبریک می‌گویم و همچنین می‌خواهم به شما هنرمندان عزیزی که امروز در اینجا جمع شده‌اید، عرض کنم که اولین هنرمند جهان هستی خداوند متعال است. خداوند وقتی پدیده‌ها را آفرید، به خودش تبریک گفت که انسان‌ها را آفرید.»

او در آخر اظهار کرد: «امروز دیدم که آقای رییس جمهور در جلسه هیأت دولت دستور دادند تا از بازنشسته‌های آموزش و پرورش رسما برای آموزش دعوت شود و تنها نمانند. در حوزه هنر نیز ما باید این اقدام را انجام دهیم. باید توجه کنیم که پیش‌کسوتان ما هنوز هم می‌توانند نقش آفرین باشند.»

شرمسار هستیم که دستمان خالی است

محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی کوتاه اظهار کرد: «ما شرمسار شما هستیم برای اینکه دستمان خالی است.»

او در ادامه به ماجرای دیدار ناگهانی خود با مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: «من رفتم داخل هتل صبحانه بخورم، یکی از هنرمندان مشهد به دیدن من آمده بود و همزمان که با من صحبت می‌کرد، آقای عظیمی رسید و گفت که دنبال این هستیم که ببینیم می‌شود برای هنرمندان هتلی تهیه کرد. همانجا آن شخص قبول کرد و مشکل هتلِ هنرمندان حل شد.»
 

هیچ هنرمندِ پیشکسوت نباید دغدغه مسکن داشته باشد

خبری از پولشویی در موسسه نیست

داریوش ارجمند، هنرمند و عضو هیأت امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز با اشاره به کارکنان پاک دامنِ موسسه اظهار کرد: «این موسسه هزار و خورده‌ای خدمتگذار پاک داشته که در هیچ سازمانی اخذ پول نکرده و خبری از پولشویی نیز نبوده است. اتفاقاتی که برای این موسسه می‌افتد، بخاطر دل‌هایی است که با صداقت کار کرده‌اند و باعث خنده و گریه مردم شده‌اند.»
 

هیچ هنرمندِ پیشکسوت نباید دغدغه مسکن داشته باشد

هیچ هنرمند پیشکسوتی نباید دغدغه مسکن داشته باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی اظهار کرد: «امروز خیلی روز خوبی بود. ان‌شاءالله این موسسه با حضور شما هزار ساله شود و با قوت کارش ادامه پیدا کند. ما برای خدمتگذاری به شما آمدیم و خدا را شکر وضع موسسه الان خیلی خوب است. من مدام دغدغه مواردی را دارم که رییس جمهور قولش را به شما دادند.»

او ادامه داد: «هر آنچه که مورد نیاز اینجاست، ما تأمین می‌کنیم، شما اصلا دغدغه بودجه نداشته باشید. مگر ما چند تا مثل شما داریم؟ باید در آسمان‌ها دنبال شما می‌بودیم که در زمین پیدایتان کردیم.»

در حاشیه‌ی این صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندی اظهار کرد: «من ۸ میلیون تومان درآمد دارم و ماهی ۱۰ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کنم. با ۸۲ سال سن این لایق من نیست.»
 

هیچ هنرمندِ پیشکسوت نباید دغدغه مسکن داشته باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: «درباره مسکن به دو سه راهکار رسیدیم که چند مورد آن قابل اجراست. هیچ هنرمندِ پیشکسوتِ ما نباید دغدغه مسکن داشته باشد و این را حل خواهیم کرد. دولت به صورت جدی به هنرمندانی که مشکل مسکن دارند، با دستور شخص آقای رییس جمهور رسیدگی خواهد کرد. بنای ما این است که این موسسه در عین حال که محلی برای گردهمایی بزرگان است، محلی برای حل مشکلات هم باشد.» 

با پایان سخنرانی‌ها درحالی که جمعی حدودا ۱۵۰ نفره از هنرمندان در فضای موسسه دور هم جمع بودند، برای ادامه‌ی گردهمایی در گروه‌های کوچکِ چند نفره کنار یکدیگر نشستند.
 

هیچ هنرمندِ پیشکسوت نباید دغدغه مسکن داشته باشد

انتهای پیام

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back