اخبار سینما و تئاتر

گلاب آدینه در تدارک اجرای یک نمایش

گلاب آدینه در تدارک اجرای یک نمایش

گلاب آدینه نمایش «پرده خانه » نوشته بهرام بیضایی را روی صحنه می آورد.

به گزارش ایسنا، گلاب آدینه پس از نمایش”بانوی محبوب من” که سال گذشته در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفت؛ چند ماهی است که در حال تمرین نمایش “پرده خانه”، یکی از متون بهرام بیضایی است و در نظر دارد آن را اواخر مهرماه به صحنه ببرد.

گلاب آدینه قبل‌تر نمایش‌نامه‌های «سلطان مار» و «مرگ یزدگرد» از نوشته‌های بهرام بیضایی را به صحنه برده و این نمایش، سومین کارگردانی او از آثار بیضایی به شمار می‌آید.

در توضیح داستان این اثر نمایشی آمده است: «ماجراهای این نمایشنامه‌ی قصه‌گو  در بازیخانه‌ی حرمسرای سلطانی پریشان حال می‌گذرد. با ورود عروسی نوسال روزگار زنان بازیخانه دیگرگون می شود…»

گلاب آدینه که از دهه‌ی ۵۰ فعالیت تئاتری خود را با گروه تئاتر «پیاده» به سرپرستی داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی آغاز کرده، در کارنامه تئاتری خود همکاری با پیشکسوتانی  همچون علی رفیعی، مهدی هاشمی، داریوش فرهنگ، هوشنگ حسامی، سوسن تسلیمی، محسن حسینی و هادی مرزبان را دارد.

او در سال‌های اخیر با تعدادی از هنرمندان نسل جوان‌تر تئاتر همچون جلال تهرانی، افشین هاشمی، محمد حاتمی، شهاب حسین‌پور و … نیز همکاری داشته است.

گلاب آدینه، تمرین نمایش «پرده خانه» را با گروه تئاتر “مروارید” که خودش موسس آن است، از خردادماه ١٤٠١ آغاز کرده است. این نمایش با حضور بیش از ۵۰ هنرمند تئاتر و موسیقی به زودی روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back