اخبار سینما و تئاتر

گیلان میزبان جشنواره ملی تئاتر دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوان

گیلان میزبان جشنواره ملی تئاتر دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوان

ایسنا/گیلان رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید گفت: هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار و شهادت با محوریت کودک و نوجوان به میزبانی استان گیلان برگزار می شود.

محمد لارتی در نشست مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان، با بیان اینکه هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار و شهادت با محوریت کودک و نوجوان به میزبانی استان گیلان برگزار می شود، اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش صحنه ای و خیابانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نیاز جشنواره های هنری به بخش کودک و نوجوان، افزود: این جشنواره به صورت مستقل و در شرایط ایده آل ویژه سنین کودک و نوجوان برگزار می شود و استان گیلان هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اجتماعی مناسب است.

رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه های فرهنگی در برگزاری جشنواره ملی تئاتر دفاع مقدس، عنوان کرد: امیدواریم این جشنواره قدمی کوچک در مسیر پیشرفت و ارتقای سطح فرهنگ عمومی کودکان و نوجوانات میهن اسلامی ما باشد.

لارتی هنر نمایش را یکی از هنرهای پیشرو و مترقی دانست و گفت: اگر در این حوزه سرمایه گذاری صورت گیرد و از هنرمندان حمایت شود شاهد نتایج فرهنگی و اجتماعی خوبی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هنرمندان تئاتر از ۳۲ استان به گیلان خواهند آمد و نمایش های ویژه کودک و نوجوان خود را اجرا می کنند، یادآور شد: قطعا این رویداد در سطح کشور اثرگذار خواهد بود.

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز، با بیان اینکه گیلان در جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دفاع مقدس میزبان ۵۰۰ هنرمند خواهد بود، اضافه کرد: باید به برنامه های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت برای سنین کودک و نوجوان بپردازیم.

وی با اشاره به اجرای نمایش های خیابانی در پیاده راه فرهنگی رشت و منطقه آزاد انزلی و حاشیه استخر لاهیجان، افزود: نمایش های صحنه ای نیز در تالار مرکزی و مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان هدف از برگزاری جشنواره مذکور را گفتمان سازی ایثار اجتماعی در کودکان و نوجوانان دانست و متذکر شد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ ایثار و اجتماعی باید از سنین پایین شروع کنیم و لذا نقش آموزش و پرورش برجسته است.

انتهای پیام

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back