اخبار سینما و تئاتر

از معرفی بازیگران «دوستان کمدی»، «گالیله» تا آمار مخاطب تئاتر و یک حکم

از معرفی بازیگران «دوستان کمدی»، «گالیله» تا آمار مخاطب تئاتر و یک حکم

معرفی بازیگران دو نمایش «دوستان کمدی» و «گالیله»، معرفی دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، اعلام آمار فروش تماشاگران تئاتر و … از جمله خبرهای روز یکشنبه ۲۷ شهریور ماه است.

سینا رازانی و معصومه رحمانی بازیگر نمایش «دوستان کمدی» به کارگردانی بابک توسلی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی، نمایش«دوستان کٌمٌدی» به کارگردانی بابک توسلی به‌زودی روی صحنه‌می رود و بعد از سیما تیرانداز، معصومه رحمانی و سینا رازانی به عنوان بازیگرانِ جدید این تئاتر معرفی شدند.

از معرفی بازیگران «دوستان کمدی»، «گالیله» تا آمار مخاطب تئاتر و یک حکم

نمایش «دوستان کمدی»با ترجمه ساناز فلاح فرد به موضوع حقارت انسان در جهان معاصر می پردازد و داستان حول زوج نسبتا مرفهی می‌چرخد که از زندگی تنگاتنگ زناشویی خود خسته شده‌اند.
آخرین حضور رحمانی بر صحنه تئاتر با نمایش «آناکارنینا» و سینا رازانی با کنسرت-نمایش«ترانه های قدیمی: پیکان جوانان»
بوده است.
«دوستان کُمدی»، نوشته گابور روسو فرانسوی‌ است و داستان زوج نسبتا مرفهی است که از زندگی زناشویی خود خسته شده‌اند و تصمیم می‌گیرند رابطه‌ی خود را با خرید دوست از فروشگاه، درمان کنند.
«دوستان کمدی» قرار است به زودی در یکی از تماشاخانه های خصوصی روی صحنه برود و سایر بازیگران و عوامل اجرایی نمایش بزودی معرفی خواهند شد.

همراهان «گالیله» مشخص شدند/ معرفی بازیگران جدید

نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که قرار است پاییز سال جاری روی صحنه برود، بازیگران جدید خود را معرفی کرد.

«گالیله» نوشته برتولت برشت با دراماتورژی محمد امیر یاراحمدی جدیدترین تجربه کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور است که پاییز سال جاری روی صحنه می‌رود.

از معرفی بازیگران «دوستان کمدی»، «گالیله» تا آمار مخاطب تئاتر و یک حکم

قرار است در این اثر نمایشی اشکان صادقی، حمید رحیمی، میثم درویشان‌پور، علیرضا مویدی، علیرضا ساوه‌درودی، سامان کرمی از بازیگران فعال عرصه تئاتر ایران به ایفای نقش بپردازند.

پیش از این حضور فرهاد آئیش به عنوان بازیگر نقش «گالیله»، الیکا عبدالرزاقی به عنوان بازیگر نقش «خانم سارتی»، هدیه آزی‌دهاک به عنوان بازیگر نقش «ویرجینیا» در نمایش «گالیله» قطعی شده است.

به زودی سایر بازیگران و عوامل این اثر نمایشی معرفی می‌شوند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان منصوب شد
با حکم مدیرکل هنرهای نماشی، رحمان هوشیاری به عنوان دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در طی حکمی رحمان هوشیاری، نویسنده، کارگردان تئاتر و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان را به عنوان دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان منصوب کرد.

از معرفی بازیگران «دوستان کمدی»، «گالیله» تا آمار مخاطب تئاتر و یک حکم

متن این حکم بدین شرح است:
« جناب آقای رحمان هوشیاری

باسلام
جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به جهت رویکرد تخصصی در حوزه تئاتر بیرونی و نیز جایگاه مردمی و حوزه تاثیر اجتماعی یک رویداد بسیار حائز اهمیت در کشور و منطقه است.
به موجب این حکم و به پیشنهاد مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به عنوان «دبیر شانزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر خیابانی مریوان» منصوب می شوید.
بی شک حفظ و ارتقای جایگاه این رویداد ارزشمند هنری نیازمند مطالعه‌ای ژرف، تلاش وافر و همتی سترگ برای هم افزایی توان و امکانات استان و کشور است.
شایسته است در این راه از پیشنهادات، تجربیات و تخصص خانواده بزرگ تئاتر کشور و صاحب‌نظران ارجمند در شاخه‌های مختلف بهره‌برداری کامل به عمل آید. برای جنابعالی و همکاران محترم، هنرمندان پر تلاش تئاتر خیابانی و گونه‌های مختلف تئاتر بیرونی و نیز مردم شریف کردستان و مریوان از پروردگار مهربان پیروزی و سربلندی آرزو دارم.»

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش های تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر اعلام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی ، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و  همچنین تالار هنر تا پایان روز پنجشنبه بیست و چهارم شهریور ماه به تفکیک اجراها اعلام شد. این در حالی است که تالارهای نمایشی یاد شده روز جمعه بیست و پنجم شهریور ماه به مناسبت فرا رسیدن اربعینی حسینی (ع) اجرایی نداشتند.
 

از معرفی بازیگران «دوستان کمدی»، «گالیله» تا آمار مخاطب تئاتر و یک حکم

نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشت آرای که از ۸ شهریور ماه اجرای خود را در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۰۵ تا ۱۵۰ هزار تومان آغاز کرده ، تا پایان روز پنجشنبه ۲۴ شهریور با مجموع  ۱۸ اجرا  ( با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان ) و میزبانی از ۸ هزار و ۹۰ تماشاگر به  فروشی معادل یک میلیارد و ۸۶ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «شفیره » به کارگردانی مهدی شاه پیری که از روز ۱۴ شهریور ماه در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر آغاز کرده تا روز پنجشنبه ۲۴ شهریور ماه با قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان ، مجموع ۱۰ اجرا  و۷۹۲ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان)  ۵۲ میلیون  و ۷۸۴ هزار تومان  فروش داشته است.

نمایش «سگ ها و استخوان های مادرم» به کارگردانی مژگان خالقی که از روز ۱۳ شهریور ماه در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر پیش روی مخاطبان قرار گرفته ، تا روز پنحشنبه ۲۴ شهریور ماه با قیمت بلیت ۹۰ هزار تومان، مجموع ۱۱ اجرا و ۶۳۵ تماشاگر ، (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان)  ۴۲ میلیون و ۱۰۲ هزار  تومان فروش داشته است.

نمایش «تب» به کارگردانی رویا کاکاخانی نیز که از روز ۲۴ تیرماه اجرای خود را در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر آغاز کرده  ( با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) با ۳۹ نوبت اجرا  و میزبانی  از یک هزار و ۷۰۶تماشاگر به فروشی معادل ۹۱  میلیون و ۲۱۷ هزار تومان دست پیدا کرده است.
نمایش «سفید» به کارگردانی صادق برقعی هم که از روز  ۲۰ شهریور ماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر روی صحنه رفته ( با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان ) با ۵ اجرا و میزبانی از ۲۹۱ تماشاگر ۱۹ میلیون و ۲۴ هزار تومان فروش داشته است.
نمایش «تا اون» به کارگردانی هادی حوری هم که از روز ۲۸ مرداد ماه در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر اجرای خود را آغاز کرده تاکنون با ۲۳ نوبت اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان ( با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) یک هزار و  ۴۲۰ تماشاگر و ۹۴ میلیون و ۶۳۲ هزار تومان فروش داشته است.

نمایش «جانور» به کارگردانی کیانوش ایازی  که از روز ۲۱ مرداد در کارگاه نمایش با ظرفیت ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان روی صحنه رفته بود روز پنجشنبه ۲۴ شهریور ماه با مجموع ۲۹ اجرا ( احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان)  و۸۱۸  تماشاگر  ۳۹ میلیون و  ۵۵۰ هزار تومان فروش از تئاتر شهر خداحافظی کرد.

نمایش «پایین گذر سقاخانه» به کارگردانی رضا بهرامی هم که از بیستم مرداد ماه در تماشاخانه سنگلج با ظرفیت ۲۳۶ نفر روی صحنه رفته است (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان)  تا روز ۲۵ شهریور ماه با ۳۰ نوبت اجرا  و ۲ هزار و ۱۵۷ تماشاگر به فروشی معادل ۸۵ میلیون و ۱۶۳ هزار تومان دست پیدا کرده است.
نمایش «کتابخورها » به کارگردانی اسماعیل رحیمی سروش هم که از روز ۲ شهریور ماه  با قیمت بلیت ۳۰ هزار  تومان در تالار هنر روی صحنه رفت، تاکنون با مجموع ۲۰ اجرا و ۳ هزار و ۲۷۷ تماشاگر (با احتساب  ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان ) به فروشی معادل ۷۷ میلیون  ۹۱۲ هزار تومان دست یافته است.

این باکس خبری تا بعدازظهر به روز رسانی می‌شود.

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back