اخبار موسیقی

سخنرانی تاریخی «گرتا تونبرگ» نقاشی شد

سخنرانی تاریخی «گرتا تونبرگ» نقاشی شد

یک هنرمند با استفاده از «حس‌آمیزی»، سخنرانی مشهور «گرتا تونبرگ» فعال محیط‌زیست را بر روی بوم به تصویر کشید.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، وقتی «گرتا تونبرگ» فعال جوان محیط‌ زیست سخنرانی «خانه ما در آتش است» را در «نشست مجمع جهانی اقتصاد» سال ۲۰۱۹ واقع در «داووس» (سوئیس) قرائت کرد، الهام‌بخش هزاران دانش‌آموز مدرسه‌ای برای فعالیت در حوزه محیط زیست شد. این سخنرانی بی‌نظیر و نیرومند بود، اما اگر قرار بود این سخنرانی نقاشی شود به شکلی درمی‌آمد؟ از چه رنگ‌، بافت و شکلی باید برای توصیف کلمات او استفاده کرد؟

یک هنرمند سعی کرده است به این سوال پاسخ دهد. او صدای «گرتا تونبرگ» را به نقاشی تبدیل کرده است. این نقاشی قرار است ماه آینده در ساتبیز به مزایده گذاشته شود.

«جک کولتر» که دارای ویژگی حس‌آمیزی (در حس‌آمیزی تحریک یک گذرگاه حسی یا شناختی به تجربه‌ای خود به خود و بی‌اختیار در یک گذرگاه حسی یا شناختی دیگر می‌انجامد) است، تابلو نقاشی «نسل‌های آینده» را بر اساس سخنرانی «گرتا تونبرگ» خلق کرده است. «تونبرگ» در این سخنرانی می‌خواهد از امکانات زندگی کردن برای نسل‌های آینده حفاظت کنیم.

سخنرانی تاریخی «گرتا تونبرگ» نقاشی شد
نقاشی «نسل‌های آینده»

«پل مک‌کارتنی» و «آن هَتوِی» از طرفداران «کولتر» به شمار می‌روند. این هنرمند مدت‌ها است که در زمینه تبدیل موسیقی به نقاشی فعالیت می‌کند. او پیش از این «کنسرتو ویولن» اثر «مندلسون» را نقاشی کرده بود و بنیاد «فردی مرکوری» نیز از او خواسته بود قطعه «مستر بد گای» را نقاشی کند.

اما «کولتر» معتقد است نقاشی کردن سخنرانی «تونبرگ» با سایر تجربه‌های او متفاوت است.

این هنرمند اهل ایرلند شمالی می‌گوید: «رهبران جهان نسبت به ضرورت (اقدام) در مورد مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی بی‌نهایت مردد و بی‌تفاوت هستند … من به عنوان یک انسان جوان، این حس را دارم که گویی در خلاء فریاد می‌کشم. من در دهه دوم زندگی‌ام هستم و از آینده‌ام وحشت دارم؛ نمی‌توانم ترس نسل‌های آینده را تصور کنم. نمی‌خواهم به گذشته نگاه کنم و بگویم می‌توانستم بیشتر تلاش کنم.»

نقاشی «نسل‌های آینده» در ماه سپتامبر در جریان حراجی آثار هنر معاصر ساتبیز به مزایده گذاشته می‌شود و ارزش تقریبی آن حدود ۲۰,۰۰۰ پوند برآورد شده است. عواید حاصل از فروش این اثر به «بنیاد گرتا تونبرگ» اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back