اخبار موسیقی

دیدار مدیران هنری با هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی

دیدار مدیران هنری با هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای تجسمی و مدیرکل هنرهای نمایشی به دیدار احمد خلیلی فرد، هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی رفتند.

به گزارش ایسنا، عصر دیروز سه شنبه هشتم شهریورماه محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی به دیدار احمد خیلی فرد هنرمند پیشکسوت نقاش و مجسمه‌ساز رفتند.

در این دیدار خلیلی فرد به بیان خاطراتی از دوران تدریس در دانشگاه، حضور در جشنواره‌های مختلف و همکاری و همنشینی با هنرمندانی همچون مرحوم حبیب الله صادقی پرداخت و با اشاره به برخی از آثار شاخصش همچون معراج و ظهر عاشورا ضمن ابراز ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع) از نحوه شکل گیری ایده خلق این آثار تا طراحی و نقاشی آن مطالبی را بیان کرد. 

دیدار مدیران هنری با هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی

در این دیدار عبدالرضا سهرابی با اشاره به کسالت جسمانی خلیلی فرد از آمادگی این اداره کل برای پیگیری روند درمان او خبر داد و کاظم نظری مدیرکل هنرها نمایشی از دوران همکاری با این هنرمند در دانشگاه به بیان خاطراتی پرداخت.
محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ نیز با اشاره به آثار این هنرمند پیشکسوت گفت: «استاد خلیلی فرد به معنای واقعی کلمه یک هنرمند است، ایشان دارای ویژگی های منحصر به فردی است که وی را از دیگران متمایز می‌کند.»
او با اشاره به اخلاق‌گرایی در احمد خلیلی فرد، اظهار کرد: «اعلام وفاداری به ارزش‌های آفریده‌شده در دوران انقلاب اسلامی و همچنین ابراز ارادت به اهل بیت(ع) و آفرینش فداکاری و ایثار را در آثار این هنرمند نقاش مشاهده کرده‌ایم.»
احمد خلیلی فرد دارای نشان درجه‌یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، همچنین وی برنده جایزه و دیپلم افتخار هنر مقاومت در سال ۱۳۸۷ است. 

انتهای پیام

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back