اخبار موسیقی

هنرمندان تجسمی مشکل بیمه دارند، کاری کنید!

هنرمندان تجسمی مشکل بیمه دارند، کاری کنید!

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری صندوق اعتباری هنر بیمه‌ای برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در نظر گرفته که امسال شرایط جدیدی برای استفاده از آن در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد افرادی که قصد استفاده از این بیمه را داشته باشند باید مستندات جدیدی دال بر ادامه فعالیتشان در این حوزه‌ها ارائه دهند تا بتوانند از این بیمه بهره‌مند شوند ولی گویا مراحلی که برای دریافت بیمه در نظر گرفته شده، تا حدی برای هنرمندان تجسمی مشکل‌ساز شده است.

اکنون یکی از تصویرگران به نام مقداد ساداتی از به ایسنا می‌گوید هنرمندان حوزه تجسمی در دریافت این بیمه به آن برخورده‌اندو توضیح می‌دهد: چند سالی است که هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران از بیمه «هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران» استفاده می‌کنند. ولی امسال صندوق اعتباری هنر که متصدی این موضوع است اعلام کرده در سال جدید افرادی که تحت پوشش این بیمه هستند باید با ارائه مستندات جدید، ثابت کنند که هنوز کار فرهنگی و هنری انجام می‌دهند؛ به این صورت که در ابتدا اگر عضو انجمنی هستند، معرفی‌نامه خود را برای صندوق اعتباری هنر آپلود کنند و در ادامه اگر نویسنده یا تصویرگر هستند، کتاب یا مستندات برگزاری نمایشگاه را ارائه دهند.

او ادامه می‌دهد: هنرمندان تئاتر و نویسندگان، پس از آپلود کردن معرفی‌نامه‌ و مدارکشان در سایت صندوق اعتباری هنر، کارشان انجام شد. ولی هنرمندان تجسمی باید به صورت حضوری به معاونت هنری ارشاد مراجعه می‌کردند و کپی مدارک شناسایی و حرفه‌ای خود را که ثابت می‌کند در پنج سال اخیر در حوزه‌ای که قبلا به واسطه آن مشمول بیمه شده‌اند را تحویل بدهند.  

«علت درخواست این امر چیست؟» پاسخ می‌دهد: گفته می‌شود که برخی با مدارک و معرفی‌نامه‌های تقلبی از این بیمه استفاده می‌کنند و اکنون صندوق اعتباری هنر به این وسیله می‌خواهد افراد حقیقی را که از این راه کسب درآمد می‌کنند، شناسایی کند.

ساداتی درباره مشکلی که برای هنرمندان تجسمی در دریافت بیمه ایجاد شده است، توضیح می‌دهد: در اواخر تیر ماه مدارکمان را برای دریافت بیمه تکمیلی ارائه دادیم و به ما گفته شد که صدور معرفی‌نامه‌ها یک یا دو هفته طول می‌کشد ولی اکنون شهریور است و هنوز خبری نیست. احتمالا انجمن‌های تجسمی هزاران عضو داشته باشند و بررسی آنها به صورت دستی آن هم توسط تعداد محدودی نیروی کار، به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. به همین جهت بررسی این پرونده‌ها و صدور معرفی‌نامه بیش از چندین ماه است که طول کشیده است و روند بسیار کندی را پیش می‌برد؛ درحالی که بیمه تکمیلی این افراد تا شهریور به پایان می‌رسد و تا زمانی که از طرف ارشاد معرفی‌نامه صادر نشود، امکان تمدید وجود ندارد و ممکن است در سال جدید هزاران هنرمند تجسمی بیمه تکمیلی خود را از دست بدهند.

از او سوال می‌کنیم که آیا علت تأخیر را پیگیری کرده‌اند؟ پاسخ می‌دهد: از آنجایی که عضو هیات مدیره یکی از انجمن‌های تجسمی هستم، چندین بار حضوری و چند بار تلفنی پیگیری کرده‌ایم که گفته‌اند آماده نیست، نیرو ندارند و اگر دوست داریم کارمان زودتر آماده شود به کمک آنها برویم.

انتهای پیام      

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back