اخبار سینما و تئاتر

بودجه هنرهای نمایشی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است

بودجه هنرهای نمایشی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است

ایسنا/هرمزگان مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: دولت سیزدهم دولتی فرهنگی است که فرهنگ و هنر را دوست دارد و ما امیدواریم با وجود مشکلات اقتصادی کشور بتوانیم در زمینه گسترش فرهنگ و هنر کشورمان گام‌های مؤثری برداریم.

کاظم نظری در مراسم در مراسم افتتاحیه کارگاه ادبیات نمایشی (نمایشنامه‌نویسی) بندرعباس، افزود: ما تا جایی که شرایط و امکانات فراهم باشد در راستای حل مشکلات انجمن‌های هنرهای نمایشی استان‌ها گام برمی‌داریم. متأسفانه ما با مشکل کمبود بودجه به خصوص در زمینه زیرساخت‌ها مواجه هستیم اما تلاش می‌کنیم در راستای تأمین تجهیزات فنی اقدام کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد تصریح کرد: مجموعه وزارت ارشاد و اداره‌کل انجمن‌های نمایشی پای استان‌ها و شهرستان‌ها ایستاده و برنامه‌ریزی‌های خوبی در حال انجام است. تاریخ شفاهی تئاتر بندرعباس قدمت خوبی دارد و نیاز است پژوهشگران در جهت جمع‌آوری، تألیف و چاپ این اطلاعات اقدام کنند و ما نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

نظری با اشاره به اینکه از جشنواره ساحلی اداره‌کل ارشاد هرمزگان استقبال و حمایت خواهیم کرد، بیان کرد: بندرعباس هنرمندان بااستعداد و بی‌نظیری در حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی دارد. این جوانان ثروت‌های مملکت ما هستند و ما باید از آنان حمایت کنیم.

وی عنوان کرد: امسال بودجه هنرهای نمایشی نسبت به سال‌های گذشته با کاهش مواجه بوده اما ما همه تلاش خود را در راستای افزایش بودجه و کمک به استان‌ها می‌کنیم. جشنواره تئاتر استانی که مقدمه جشنواره فجر است نیاز به حمایت ویژه‌ای در استان‌ها دارد.

نظری خاطرنشان کرد: مشکلات تئاتر هرمزگان را به گوش مسئولان کشور خواهیم رساند و پیگیر تجهیزات نور و صوتی سالن‌های استان هستیم. به دنبال این هستیم که یکی از جشنواره‌های کشور را در بندرعباس برگزار کنیم تا به ارتقای زیرساخت‌های تئاتر آن کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back