اخبار سینما و تئاتر

پاسخ اداره مالیات به یک کارگردان تئاتر

پاسخ اداره مالیات به یک کارگردان تئاتر

اداره مالیات در پاسخ به سخنان سید جواد روشن، یکی از کارگردانان تئاتر که مطالبی را درباره مالیات در نظر گرفته شده در دو سال گذشته با ایسنا مطرح کرده بود، توضیحاتی را منتشر کرد.

چندی پیش سید جواد روشن، کارگردان تئاتر در گفتگویی با ایسنا عنوان کرد که گرچه در دو سال گذشته نمایشی روی صحنه نبرده است و اظهارنامه مالیاتی هم پُر کرده ولی اداره مالیات نه تنها برای او مالیات در نظر گرفته بلکه به سبب تاخیر، جریمه‌ای هم لحاظ کرده است.

چند روزی بعد از انتشار این مطلب، بهنام سرخیل، مدیر کل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی، امروز، ۱۶ شهریور ماه توضیحاتی را درباره این موضوع به ایسنا اعلام کرد.

در متنی که روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی در اختیار ما گذاشته، آمده است:

«نظر به انتشار مطلبی با عنوان « از ماجرای مالیاتی تا بلاتکلیفی یک اجرا» به نقل از سید جواد روشن ( کارگردان تئاتر) در پایگاه اطلاع رسانی متبوع مورخ ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ خواهشمند است دستور فرمایید مطابق قانون مطبوعات و به منظور تنویر افکار عمومی، توضیحات سازمان امور مالیاتی کشور به نحو شایسته‌ای منعکس شود:

بررسی پرونده مودی مذکور نشان می‌دهد، نامبرده در خرداد ماه سال جاری، اظهار نامه بدون ابراز درآمد و با عدد صفر ریال درآمد در سیستم مالیاتی ثبت نموده است. سازمان امور مالیاتی کشور نیز با توجه به اظهار نامه مودی ( ابراز درآمد صفر) با استناد به تبصره ۳ ماده ۲۲ آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۲۱۹ قانون مالیات های مستقیم و همچنین در اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم با بررسی محتویات پرونده مالیاتی مشار الیه، اقدام به تولید اظهار نامه برآوردی نموده و رسیدگی عملکرد ۱۳۹۹ از طریق سیستم ادمین انجام شده که در این راستا، برگ تشخیص مالیات در تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۲۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال درآمد مشمول مالیات بدون احتساب معافیت قانونی توسط سازمان امور مالیاتی صادر گردیده است.

همچنین در اجرای مفاد ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم و با توجه به ثبت اعتراض مودی به تاریخ ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱، در مرحله دادرسی، ضمن رعایت مفاد ماده ۲۳۷ قانون مالیات های مستقیم و توجه ویژه به حقوق مودیان، به ویژه هنرمندان با رعایت مفاد بند (ل) ماده ۱۳۹  قانون مالیات های مستقیم، درآمد مشمول مالیات مودی اصلاح و از مودی ابت مالیات عملکرد سال ۱۳۹۹ رفع تعرض به عمل آمده است. تمام اسناد و مدارک مشاره الیه در اداره کل امور مالیاتی مرکز تهران محفوظ است.

انتهای پیام

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back