اخبار سینما و تئاتر

آیین نکوداشت شبیه‌خوانان برگزار می‌شود

آیین نکوداشت شبیه‌خوانان برگزار می‌شود

آیین نکوداشت پیشکسوتان شبیه‌خوان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آیین نکوداشت پیشکسوتان شبیه‌خوان شرکت کننده در دوازدهمین دوره سراسری و اولین رویداد بین‌المللی «صاحبدلان» با حضور مدیران هنری تهران و هنرمندان عرصه شبیه‌خوانی، توسط اداره کل هنرهای نمایشی روز شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ در تماشاخانه سنگلج برگزار خواهد شد. 

دومین بخش از رویداد هنری «صاحبدلان» با عنوان نمایش‌های عاشورایی تعزیه در دهه سوم محرم سال جاری از شنبه ۲۹ مرداد تا دوشنبه ۷ شهریور به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۰ با حضور ۱۰ گروه نمایشی و اجرای تعزیه توسط تعزیه‌خوانان شهرستان‌های تهران در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان و عزاداران حسینی بود.

در این مراسم از بزرگان و پیشکسوتان عرصه شبیه‌خوانی، به‌واسطه سال‌ها تلاش برای معرفی و اعتلای این هنر نمایشی، تجلیل خواهد شد.

همچنین، تمامی اعضای گروه‌های شبیه‌خوانی شهرستان‌های تهران که در دومین بخش از رویداد هنری «صاحبدلان» در محوطه باز تئاتر شهر به اجرای تعزیه پرداختند نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

دوازدهمین دوره سراسری و اولین رویداد بین‌المللی «صاحبدلان» به دبیری محمود فرهنگ از تیرماه سال جاری با محوریت نمایش‌های دینی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام 

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back