اخبار سینما و تئاتر

وزیر ارشاد در روز سینما چه فیلمی دید؟

وزیر ارشاد در روز سینما چه فیلمی دید؟

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه به مناسبت روز ملی سینما همراه با خانواده خود و در کنار مردم به تماشای انیمیشن «پسر دلفینی» در پردیس سینمایی آزادی نشست.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی پس از تماشای انیمیشن «پسر دلفینی» در جمع خبرنگاران گفت: وزارت فرهنگ در دوره جدید به دنبال آن است که شرایطی ایجاد کند که اعضای خانواده با خیالی آسوده در سینماها حضور پیدا کنند و شور و اشتیاق با حضور خانواده‌ها به سالن‌های سینما بازگردد.

رییس شورای هنر کشور با بیان این که «پسر دلفینی» تمامی مولفه‌های سینمای موفق در تراز فرهنگ و هنر کشور را داراست، گفت: تکنیک بالا و شخصیت پردازی چنین آثاری، زمینه حضور و درخشش بین‌المللی آثار سینمایی کشور را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: تبادلات فرهنگی و هنری با سایر کشورها به خصوص کشورهای منطقه مورد توجه دولت مردمی است و با تفاهم نامه‌هایی که در این زمینه به امضا می‌رسد می‌توان به بهبود اقتصاد هنر و رشد و اعتلای هر چه بیشتر سینمای ایران امیدوار بود.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت فعلی سینمای کودک و نوجوان گفت:  سینمای کودک و نوجوان از شرایط مساعدی برخوردار نیست اما می‌توان با تکرار تجربه های موفقی در سبک «پسر دلفینی» گام‌هایی مثبت در این عرصه برداشت.

وی در پایان گفت: سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی برنامه‌های مهمی برای پویایی سینمای کودک و نوجوان دارند و ظرفیت فراوانی در این عرصه وجود دارد.

گفتنی است، معاونان و مدیران بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همراه با اعضای خانواده خود در کنار وزیر فرهنگ به تماشای انیمیشن «پسر دلفینی» در پردیس سینمایی آزادی نشستند.

انتهای پیام

منبع خبر

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back