اخبار موسیقی

اجازه‌ ندهید در مسیر کربلا و نجف هر بنایی را عَلَم کنند

اجازه‌ ندهید در مسیر کربلا به نجف هر بنایی را عَلَم کنند!

یک استاد دانشگاه معتقد است، ساخت و سازها در مسیر پیاده‌روی اربعین بین نجف و کربلا از فقدان الگوی معماری رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا، قاسم کریم‌آبادی ـ استاد معماری دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب ـ با تاکید بر اینکه شعائر اسلام از طریق معماری پا می‌گیرد، درباره معماری بناهای مسیر کربلا به نجف، گفت: من چندین سفر به عراق و سوریه داشتم و با همکارانی، فعالیت‌هایی درباره جمع کردن و اصلاح کارهایی که در شرایط بد حمله آمریکایی‌ها در کاظمین و سامرا رخ داده بود و باید ترمیم می‌شد، انجام دادیم.

اجازه‌ ندهید در مسیر کربلا به نجف هر بنایی را عَلَم کنند!
عکس: علیرضا بهرامی

وی با بیان اینکه باید در کارها طرح تفصیلی داشته باشیم، گفت: متاسفانه آنچه مشاهده می‌شود، این است که برنامه‌ای در ساخت و سازهای مسیر کربلا به نجف وجود ندارد، در حالی که باید در کارها طرح تفصیلی داشته باشیم؛ البته کارهایی انجام شده اما براساس الگوی معماری انجام نشده است.
این کارشناس معماری ادامه داد: ۱۷ سال قبل که ما به اینجا آمدیم و کار را شروع کردیم، اطراف کربلا کاملا کویر بود اما امروز می‌بینیم که خیلی عجولانه کار شده و الگویی به کار نرفته است. شاید کسانی که کار کرده‌اند، با خود گفته اند فعلا کارهایی را انجام دهیم و در کنارش بهره‌برداری هم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه طرح تفصیلی برای هر کاری در زمینه معماری و شهرسازی باید انجام شود، گفت: افرادی که اینجا کار می‌کنند، باید مدیریت صحیح را در معماری پیشنهاد دهند. حتی افرادی که تنها کار می‌کنند هم باید الگوهای صحیح داشته باشند و بدون الگو کار نکنند.
کریم‌آبادی در پایان گفت: من تقاضا می‌کنم در مسیر، صحت عمل را ببینید و اجازه ندهید هر چیزی را بسازند. اگر می‌خواهیم کار کنیم، باید اساسی کار کنیم.

انتهای پیام

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back