اخبار موسیقی

درخواست لهستان از روسیه برای بازگشت نقاشی‌های غارت‌شده

درخواست لهستان از روسیه برای بازگشت نقاشی‌های غارت‌شده

مقام‌های لهستان قصد دارند به طور رسمی از روسیه بخواهند چند تابلو نقاشی غارت‌شده را به این کشور بازگرداند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، وزیر فرهنگ لهستان اعلام کرد، این کشور قصد دارد درخواست استرداد هفت تابلو نقاشی که در موزه‌ای واقع در مسکو نگهداری می‌شوند و در طول جنگ جهانی دوم توسط ارتش سرخ غارت شده بودند را به طور رسمی مطرح کند.

وزیر فرهنگ لهستان بیان کرد که حدود ۲۰ درخواست از مسکو که پیش از این برای بازگرداندن هزاران اثر ربوده‌شده دوران جنگ مطرح شده بود، هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

درخواست جدیدی که به صورت رسمی مطرح خواهد شد به بازگشت هفت تابلو نقاشی مربوط می‌شود که توسط هنرمندان ایتالیایی نقاشی شده‌اند و اکنون در موزه هنرهای زیبای پوشکین واقع در مسکو نگهداری می‌شوند. قدمت این نقاشی‌ها به قرن ۱۴ میلادی تا ۱۸ میلادی بازمی‌گردد.

پیش از شروع جنگ جهانی دوم این نقاشی‌ها در مجموعه خانواده «Czartoryski» نگهداری می‌شدند.

به گفته وزیر فرهنگ لهستان، نمی‌توان به آسانی تخمین زد چه تعداد اثر هنری و فرهنگی لهستان در طول اشغال این کشور توسط نازی‌ها و نیرورهای شوروی ربوده شده است، اما در آن زمان گمان می‌رفت موزه‌های لهستان حدود نیمی از مجموعه‌هایشان را از دست داده باشند.

لهستان از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۶۰۰ اثر فرهنگی غارت‌شده را پس گرفته است اما هیچ یک از این آثار از روسیه به لهستان تحویل داده نشده‌اند.

انتهای پیام

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back