اخبار موسیقی

کارگردان نماهنگ «چراغ» : ساختارشکنی نماهنگ دهه هشتادیا بسیار حاشیه‌ساز شد

«چراغ» حواشی «دهه هشتادیا» را نخواهد داشت 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهران علوی کارگردان نماهنگ «چراغ» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین، درباره این اثر عنوان کرد: «قاعدتا در نماهنگ، فضای موسیقی، کلیت ایده و جزئیات آن را شکل می‌دهد. در نتیجه در این کار نیز به دلیل شعری که داشت کاملا ایده و فضای بصری نماهنگ را جلو برد و به نوعی شعر ۸۰ درصد فضای بصری را شکل داد.»

این کارگردان تصریح کرد: «جدا از مباحث اعتقادی و مذهبی، عشق به عاشورا و ماه محرم و امام حسین (ع) از کودکی در ما ایرانی‌ها وجود دارد و همه ما با این موضوع زندگی کرده‌ایم. این فضا برای ما نیز جالب است که آثار خاصی را با این موضوع و محتوا تولید کنیم.»

او درباره چالش‌های ساخت نماهنگ توضیح داد: «ساختن نماهنگ چالش‌های مختلفی دارد. یکی از اصلی‌ترین مشکلات این است که ما باید قصه‌ای را در زمان کوتاه و بدون دیالوگ روایت کنیم. از طرفی موسیقی در ایران صنعتی نشده و به تبع آن نماهنگ نیز صنعتی نشده است و بر اساس استاندارهای جهانی برای آن هزینه نمی‌شود. البته شکرخدا با تمام این محدودیت‌ها ما همچنان می‌توانیم آثار باکیفیت در سطح استانداردهای جهانی تولید کنیم.»

این کارگردان اضافه کرد: «رامین راستاد و حشمت‌الله آرمیده در این پروژه کمال همکاری را با ما داشتند، اما همکاری با دو بازیگر شناخته شده یک سری قوانین و ضوابط دیگری می‌طلبد، زیرا این دوستان برنامه‌های شلوغی دارند و ما باید با آن‌ها هماهنگ شویم، اما در کل کار خیلی خوب جلو رفت و بازی این دوستان نیز بسیار به اثر کمک کرد.»

او درباره همکاری با صابر خراسانی در این کار گفت: «این چهارمین اثری است که من با صابر خراسانی همکاری داشتم. خودم‌ فضای کاری ایشان را بسیار دوست دارم و فکر می‌کنم مردم‌ هم‌ همین علاقه را داشته باشند. این هنرمند در کار هم همیشه حرفه‌ای برخورد کرده‌ و کارهایش بازخورد خوبی میان مردم داشته است.»

علوی در پایان با اشاره به نماهنگ «دهه هشتادیا» اظهار کرد: «ساختارشکنی نماهنگ دهه هشتادیا بسیار حاشیه‌ساز شد و طیفی از جامعه با آن زاویه پیدا کردند، اما این کار خیلی ساختارشکنانه نیست و فکر می‌کنم افراد بیشتری با آن ارتباط برقرار کنند. در این‌ کار فضا متفاوت‌تر است، حس متفاوتی نیز در مخاطبان ایجاد می‌کند و فکر می‌کنم حاشیه‌ای هم نخواهد داشت.»

۵۷۲۴۴

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back