اخبار موسیقی

کوئینزلند منطقه ای به دلیل افزایش هزینه ها و خطرات لجستیکی، اجرای موسیقی زنده با نام های بزرگ را از دست می دهد.

An image of Billie Eilish singing into a microphone next to an image of Elton John in pink sunglasses and a dedazzled jacket

دارای یک استادیوم 300 میلیون دلاری و لژیونی از طرفداران موسیقی است – اما پایتخت غیر رسمی شمال استرالیا در تلاش است تا رویدادهای موسیقی بزرگ را به خود جلب کند.

استادیوم 25000 نفری تاونسویل در اوایل سال 2020 افتتاح شد و توسط اعضای خانواده سلطنتی موسیقی التون جان به عنوان بخشی از تور خداحافظی Yellow Brick Road خود نامگذاری شد.

از آن زمان، این مکان میزبان بازی‌های NRL زیادی بوده است، اما موسیقی زنده وجود ندارد.

این یک منبع “ناامیدی تلخ” برای جنی هیل شهردار تاونزویل است.

او می گوید: “شما نمی توانید یک استادیوم به ارزش بیش از 300 میلیون دلار بسازید و فقط آن را برای رویدادهای ورزشی داشته باشید.”

“جامعه برای این توانایی برای دیدن نمایش های عجیب و غریب استادیوم فریاد می زند، حتی اگر فقط یک بار در سال یا دو بار در سال باشد.”

استادیوم تاونسویل از زمان افتتاحش در سال 2020 تنها میزبان یک اثر موسیقی بوده است.()

او می‌گوید که هزاران طرفدار که واقعاً از موسیقی زنده گرسنه هستند، مجبور شده است برای شرکت در کنسرت‌های پایتخت به جنوب سفر کنند.

کنسرو شده را نشان می دهد

موسیقی زنده در طول همه‌گیری COVID-19 ضربه‌ای پشت سر هم زده شد.

همانطور که صنعت بهبود می یابد، مناطق منطقه ای مانند تاونزویل هنوز به دلایل لجستیکی و مالی نادیده گرفته می شوند.

پس از بیش از یک دهه تور در تاونسویل، جشنواره موسیقی Groovin the Moo در سال 2023 پای شمالی کوئینزلند خود را به نفع ساحل سان شاین کنار گذاشت.

این جشنواره در سال 2019 با میزبانی بیلی آیلیش، ستاره موسیقی پاپ، 15000 نفر را در تاونسویل به خود جلب کرد.

خانم هیل می گوید: «این یک ضرر واقعی است.

Groovin the Moo در سال 2023 با استناد به فشارهای مالی و لجستیکی از پای خود در تاونسویل تبر زد.()

“اما در حالی که مردم فکر می کنند ساحل آفتاب منطقه ای است و به حمایت مالی از رویدادها در آنجا ادامه می دهد، ارائه چیزی مشابه در شمال کوئینزلند را بسیار دشوار می کند.”

گروه راک آمریکایی کیس نیز نمایش خود در استادیوم تاونزویل را در سال 2022 به دلیل نگرانی از اینکه با فینال NRL درگیر خواهد شد، لغو کرد.

مروجین، هنرمندان نسبت به خطرات مالی محتاط هستند

در طول همه‌گیری، یک جشنواره موسیقی خانگی به نام «سفر روزانه» در تاونزویل پدیدار شد.

در سال 2021 توسط بازیگران محبوب استرالیایی، غول های جنگلی و ورا بلو در سال 2022، عنوان شد و در پارک کلودن و پارک مرکزی برگزار شد.

علیرغم موفقیت این جشنواره، جیک رید، مدیر جشنواره می گوید که امسال کاهش خواهد یافت.

حدود 3500 نفر در جشنواره موسیقی روز تاونسویل در سال 2022 شرکت کردند.()

او می‌گوید: «ما برنامه‌های کمتری را اجرا می‌کنیم، زیرا نمی‌خواهیم ریسک‌های زیادی بکنیم و فکر می‌کنم این تأثیری بر جامعه دارد.

آقای رید، که کسب‌وکارش در سایر شهرهای کوئینزلند شمالی نیز اجرا می‌کند، می‌گوید فشارهای مالی به‌ویژه در مناطق منطقه‌ای که هزینه‌های سفر بیشتر است، آسیب می‌زند.

او می‌گوید: «هزینه زندگی، هزینه اجرای یک مکان، هزینه پروازها – همه چیز در حال افزایش است.

ما هنرمندان زیادی را می‌بینیم که ماه‌ها در حال برنامه‌ریزی تور هستیم، و سپس در آخرین لحظه، آنها تصمیم می‌گیرند که این گزینه مناسبی برای آنها نیست، و من حدس می‌زنم این به این دلیل است که آنها به هزینه نگاه می‌کنند. حمل و نقل و پرواز

زمان بسیار سختی برای صنعت است و دیدن جشنواره‌های موسیقی متعدد و مکان‌های موسیقی زنده در 18 ماه گذشته واقعاً غم انگیز است.

اسپیسی جین در تور منطقه ای کوئینزلند است.()

تقاضای معلق

علی‌رغم چالش‌ها، ستاره‌های برجسته صحنه موسیقی مستقل استرالیایی اسپیسی جین هنوز هم از نواختن برای مخاطبان منطقه‌ای کوچک‌تر لذت می‌برند.

کالب هارپر، رهبر گروه، می‌گوید: «مردم کمی بیشتر قدردانی می‌کنند، زیرا ممکن است در راکهمپتون یا مکی به طور معمول نمایش‌هایی نداشته باشند.

گروه استرالیای غربی در حال حاضر در تور کوئینزلند منطقه ای که مکان هایی مانند Cairns و Townsville به فروش رسیده است.

هارپر می‌گوید: «ما متوجه شدیم که اگرچه صنعت در کل می‌تواند تقاضای این مناطق را نادیده بگیرد، اما افراد زیادی هستند که در آنجا زندگی می‌کنند و دوست دارند گروه مورد علاقه‌شان را وارد کنند.

کالب هارپر، خواننده گروه اسپیسی جین می گوید که گروه از نواختن در سالن های کوچکتر منطقه ای لذت می برد.()

در ماه مه، خواننده و ترانه سرای استرالیایی Tones And I و رپر Illy تیتر یک جشنواره موسیقی یک روزه Tropic Sounds به میزبانی شورای شهر تاونزویل در رید پارک شدند.

حدود 2500 بلیت برای این رویداد فروخته شد، و تونی لی لاک، افسر رویدادها، می گوید امیدوار است این رویداد به تقویم هنری شهر تبدیل شود.

خانم لوک می‌گوید: «بسیاری از این کنسرت‌ها از زمان ابتلا به کووید تعداد کمتری می‌گیرند. بازگشت سخت و کندی بوده است، اما در حال رسیدن است».

ما در تلاش هستیم تا شهرت تاونسویل را به مقصدی جذاب برای هنرمندان تبدیل کنیم.

انجام این کنسرت‌ها در واقع به ما این امکان را می‌دهد که این شهرت را در صنعت موسیقی ایجاد کنیم و امیدواریم بتوانیم بیشتر و بیشتر را به جامعه خود بیاوریم.»

شورای شهر تاونزویل امیدوار است رویدادهای جدید به افزایش توانایی شهر برای جذب هنرمندان بزرگ کمک کند.()

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back