اخبار موسیقی

استرالیایی هایی مانند جیک سیم از ENHYPEN در دنیای رقابتی کی پاپ جای خود را می گذارند.

استرالیایی هایی مانند جیک سیم از ENHYPEN در دنیای رقابتی کی پاپ جای خود را می گذارند.

جیک سیم از خانه‌اش در کوئینزلند مشغول تماشای اجرای گروه پسرانه BTS در مراسم جوایز موسیقی آمریکا بود که هدفش غیرممکن به نظر می‌رسید.

این جوان 20 ساله اکنون می‌دانست که تبدیل شدن به یک هنرمند در صنعت موسیقی کره‌ای که به شدت رقابتی است، کار سختی خواهد بود – به خصوص زندگی در قاره‌ای دیگر.

جیک به 7.30 گفت: “من می خواستم یک هنرمند کی پاپ شوم، اما از نظر واقع بینانه، این امکان پذیر نبود.”

اما در حالی که جیک در تعطیلات خانوادگی با والدینش در کره، زادگاهش، در یک استماع آزاد با یک برچسب اصلی شرکت کرد.

دانش آموز سال 10 آن زمان به بریزبن بازگشت تا سال تحصیلی را در کالج سنت پیترز لوتران ادامه دهد، قبل از اینکه تماس تلفنی دریافت کند.

جیک سیم در کره جنوبی به دنیا آمد و در استرالیا بزرگ شد. ()

جیک گفت: “از کره با من تماس گرفت و گفت که من در آزمون اول قبول شدم و … آنها می خواستند بیشتر از من ببینند، حدس می زنم، و سایر تست ها و تست های سطح بعدی را انجام دهند.”

“من احساس می کنم این اعتماد به نفس و تقریبا این طرز فکر چیزی است که آنها شگفت زده شدند [by]فقط به این دلیل که چیزی برای از دست دادن نداشتم، این یک نوع طرز فکر من بود.”

بنابراین سفر جیک به سمت ستاره شدن آغاز شد. او ترم اول سال یازدهم را در استرالیا به پایان رساند، با خانواده‌اش به کره نقل مکان کرد و در برنامه واقعیت‌نمای I-Land در سال 2020 شرکت کرد، که در آن 23 مرد برای یک جایگاه در یک گروه پاپ با هم رقابت کردند.

جیک با 1.2 میلیون رای بیننده، شانس های کمی را برای سوم شدن در برنامه به چالش کشید و در گروه هفت نفره ENHYPEN که چهارمین مینی آلبوم Dark Blood را در روز دوشنبه منتشر کرد، نقش کلیدی ایفا کرد.

داده های Spotify که تا 7.30 منتشر شده است، نشان می دهد که ENHYPEN تنها در سال جاری 17 میلیون استریم در استرالیا داشته است.

جیک گفت: “وقتی شما کاری را که من انجام می دهید، فراز و نشیب های زیادی وجود دارد، اما همیشه نتیجه می دهد.”

“ما ادامه دادیم [a] تور جهانی در پایان سال گذشته، و دیدن تعداد زیادی از طرفداران بسیار خوشحال، من را نیز بسیار خوشحال می کند.

من تازه متوجه شدم که کاری که انجام می‌دهم می‌تواند انرژی مثبت زیادی را پخش کند، من فقط این را در مورد شغلم دوست دارم.»

ENHYPEN تنها در سال جاری 17 میلیون استریم در استرالیا داشته است.()

یک پدیده جهانی

کی پاپ شناخته شده ترین محصول فرهنگی صادراتی کره است. بزرگترین گروه این صنعت، BTS، با بیش از 31 میلیارد استریم در Spotify رکوردهای جهانی را شکست. پرمخاطب ترین گروه دختر در جهان، گروه کره ای Blackpink با بیش از 8 میلیارد استریم است.

جیک در میان تعداد فزاینده‌ای از هنرمندان بزرگ‌شده استرالیایی است که در صنعت موسیقی چند میلیارد دلاری کره به موفقیت رسیده‌اند، از جمله رز در بلک پینک، بنگ چان و فلیکس در گروه پسرانه Stray Kids، دانیل مارش و هانی فام در NewJeans و تک‌نوازی. هنرمند DPR Ian.

جنا گیوم، نویسنده فرهنگ پاپ – که در I-Land به جیک رای داد – گفت که این “فوق العاده” است که بسیاری از افرادی که در استرالیا بزرگ شده اند در کی پاپ موفق شده اند.

جنا گیوم با افتخار شاهد موفقیت استرالیایی ها در کره بوده است.()

گیوم می‌گوید: «این یک صنعت رقابتی است، احتمالاً حتی سخت‌تر از صنعت موسیقی آمریکا وارد شدن به آن سخت‌تر است.

این واقعاً انگیزه و اشتیاق زیادی می‌طلبد، آنها باید برای گذراندن مراحل آموزشی، و اولین بازی و سپس ادامه تلاش برای بیشتر و بیشتر تلاش کنند.»

هنرمندان تحت آموزش های دقیق آواز و رقص هستند و توسط لیبل ها و طرفداران خود با استانداردهای بالا نگهداری می شوند.

گیوم گفت: «فکر می‌کنم هر نوع مجری بودن یک سبک زندگی طاقت‌فرسا خواهد بود.

“قطعا در کی پاپ آنها استانداردهای کیفیت عالی دارند و واقعا سخت کار می کنند تا همیشه بهترین ها را ارائه دهند.”

یک طرفداران بزرگ و وفادار

طرفداران کی پاپ بسیار زیاد و اختصاصی است – از جمله در استرالیا.

طرفداران می توانند برای خدمات چت آنلاین که در آن هنرمندان فردی پیام هایی در مورد جزئیات روزمره زندگی خود ارسال می کنند، پرداخت کنند.

به گفته جان کو، مالک فروشگاه مرکزی سیدنی، هر آلبوم جدید با مجموعه ای از آیتم ها همراه است.

جان کو صاحب I HEART KPOP در سیدنی است. ()

او می گوید: «معمولاً با هر آلبومی که می سازند، می بینیم که با سی دی، کتاب عکس، کارت عکس همراه است.

“سنی وجود ندارد [limit] برای کی پاپ، ما طرفدارانی از سراسر جهان داریم.”

کیت مور دانشجوی طراحی لباس در موسسه معتبر ملی هنرهای دراماتیک است.

لباس‌های کاربردی آن‌ها از موزیک ویدیویی از گروه پسر کره‌ای ATEEZ الهام گرفته شده است، و آن‌ها لباس‌های هنرمندان مورد علاقه‌شان را برای پوشیدن در کنسرت‌ها طراحی و کپی می‌کنند – از جمله چهار لباس مختلف برای چهار نمایش متفاوت Stray Kids در اوایل امسال.

کیت مور با تعدادی از لباس هایش. ()

کیت همچنین یک خال کوبی روی سینه از عنوان آهنگ مورد علاقه آنها Stray Kids دارد: Star Lost.

کیت گفت: «بسیار هیجان‌انگیز است که ببینیم فرصت‌ها برای بت‌های کی‌پاپ استرالیایی و افرادی در استرالیا که می‌خواهند به بت‌های کی‌پاپ تبدیل شوند و ببینند چقدر موفق هستند، رشد می‌کنند.

دنیل پیترز و کیت مور از طرفداران کی پاپ.()

دانیل پیترز، که آثار هنری الهام گرفته از هنرمندان کی پاپ را با نام Kei نقاشی می‌کند، گفت که دیدن استرالیایی‌ها در ژانر مورد علاقه‌اش هیجان‌انگیز است.

او به 7.30 گفت: “این واقعاً عالی است، و باعث افتخار من است که استرالیایی هستم.”

گیوم، که خبرنامه هفتگی Let’s Talk K-Pop را می نویسد، گفت در حالی که این صنعت یک پدیده جهانی بود، بسیاری از هنرمندان بزرگ شده استرالیایی در کشور خود به خوبی شناخته شده نبودند.

گیوم گفت: “آنها از بزرگترین سلبریتی های جهان هستند.”

زمانی که استرالیایی‌ها در خارج از کشور مورد توجه قرار می‌گیرند و در خارج از کشور مشهور می‌شوند، ما واقعاً هیجان‌زده می‌شویم، بنابراین دیدن چنین توجهی برای این ستاره‌های کی‌پاپ نیز بسیار خوب است، زیرا آنها بسیار عالی هستند و کارهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهند. باید توسط کشور خود جشن گرفته شود.”

تماشا کردن 7.30دوشنبه تا پنجشنبه ساعت 7:30 بعد از ظهر ABC iview و تلویزیون ABC

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back