اخبار موسیقی

ضربات سرود تینا ترنر لیگ راگبی و ورزش استرالیا را برای همیشه تغییر داد

Montage of Tina Turner pictures

در اواخر دهه 80، لیگ راگبی – و استرالیا، مکان بسیار متفاوتی بود.

ورزش لیگ راگبی با غول چند میلیون دلاری امروز فاصله زیادی داشت.

این بازی که هنوز به عنوان NSWRL شناخته می‌شود و در تبلیغات تنباکو غرق می‌شود، متوجه شد که برای جذب مخاطبان جدید در مواجهه با تهدید رو به رشد جنوب، یعنی VFL در حال گسترش، به اصلاح نیاز دارد.

وارد یکی از نمادین ترین آثار موسیقی قرن بیستم، تینا ترنر شوید.

سوپراستار آمریکایی معروف به ملکه راک اندرول در حال تبدیل شدن به چهره‌ای برای – در آن مرحله بیش از هر مرحله دیگری – بازی طبقه کارگر استرالیایی است که کمی سرکوب شده است.

در ظاهر، یک جفت نامتجانس تر وجود نداشت.

جان کویل، مدیر کل وقت NSWRL به ABC Brisbane گفت: “او آن نماد بین المللی بود.”

“این زمان فوق العاده ای برای همه ما بود. فکر کردن به اینکه در طول دورانی که برای لیگ راگبی فوق العاده بود، بخشی از آن بودیم. زمان خاصی برای همه ما بود.”

لیگ راگبی برای نزدیک به یک قرن بخشی از زندگی در نیو ساوت ولز و کوئینزلند بود، اما با توجه به اهمیت بیشتر و بیشتر ترویج ورزش در یک بازار سرگرمی شلوغ، نهادهای حاکم می‌دانستند که به چیزی خاص برای متمایز شدن از جهان نیاز دارند. جمعیت

و ترنر قطعا خاص بود.

مدیر تبلیغات جیم والپول با این ایده که از ترنر برای فیلمبرداری یک تبلیغ با استفاده از آهنگ موفق او، What You Get Is What You See، به NSWRL نزدیک شد.

آنچه که در پی داشت، یک قطعه تلویزیونی پیشگامانه و مسلما خطرناک بود که به ارتقاء لیگ راگبی به سطح متفاوتی کمک می کرد.

بازیکنان لیگ راگبی بدون پیراهن، مونتاژهای تمرینی را با نگاه به عقب ترکیب می‌کنند، درحالی‌که ترنر در راهروی تاریک در حال آواز خواندن ضربه‌اش در سال 1985 است، به‌طور غمگینی روی شانه‌هایشان می‌آیند.

به طور باورنکردنی، به لطف جادوی فیلم، ترنر هرگز حتی برای فیلمبرداری آن پا به استرالیا نگذاشت، زیرا کلبه کریون فولهام یک پس‌زمینه نامتجانس دیگر را برای یکی از مهم‌ترین لحظات لیگ راگبی ایجاد کرد.

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back