اخبار موسیقی

اپل از هدست جدید واقعیت افزوده رونمایی کرد. در اینجا آنچه باید در مورد ویژن پرو بدانید آمده است

اپل از هدست جدید واقعیت افزوده رونمایی کرد.  در اینجا آنچه باید در مورد ویژن پرو بدانید آمده است

اپل از هدستی که مدت ها شایعه شده بود رونمایی کرد که کاربرانش را بین دنیای مجازی و واقعی قرار می دهد.

پس از سال‌ها گمانه‌زنی، تیم کوک، مدیرعامل اپل، ورود عینک‌های براق با نام Vision Pro را در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان این شرکت در کالیفرنیا تحسین کرد.

در اینجا چیزی است که ما در مورد محصول جدید می دانیم.

با قیمت گزافی همراه است

Vision Pro از 3499 دلار آمریکا (5286 دلار) شروع خواهد شد.

این بیش از سه برابر هزینه گران قیمت ترین هدست در خط دستگاه های واقعیت مجازی و ترکیبی رقیب متا است که در حال حاضر بر بازار نوظهور AR/VR تسلط دارند.

Vision Pro می‌تواند به مدت دو ساعت با شارژ یا به طور مداوم در حین اتصال به برق کار کند.()

قابلیت های مختلفی دارد

اپل Vision Pro را معادل داشتن یک تلویزیون با کیفیت فوق العاده بالا، سیستم صدای فراگیر و دوربین پیشرفته در یک قطعه سخت افزاری معرفی کرد.

این دستگاه می‌تواند بین واقعیت مجازی یا VR و واقعیت افزوده یا AR جابه‌جا شود، که تصاویر دیجیتالی را در حالی که کاربران هنوز می‌توانند اشیا را در دنیای واقعی ببینند، نمایش می‌دهد.

ویژن پرو دارای یک صفحه نمایش خارجی است که چشمان کاربر را به افراد در دنیای بیرون نشان می دهد.()

این دستگاه مجهز به 12 دوربین، شش میکروفون و انواع سنسورها خواهد بود که به کاربران اجازه می دهد آن و اپلیکیشن های مختلف را تنها با حرکات چشم و دست خود کنترل کنند.

اپل گفت این تجربه باعث ایجاد حالت تهوع و سردرد مکرر دستگاه های مشابه در گذشته نمی شود.

امید می رود که بیشتر بازار را تصاحب کند

مدیران اپل Vision Pro را “بر خلاف هر چیزی که قبلا ساخته شده” و پیشرفته‌تر از عینک‌های موجود معرفی کرده‌اند که نتوانسته‌اند عموم مردم را جذب کنند – مانند Meta’s Quest، Google’s Glass و HoloLens مایکروسافت.

کارولینا میلانزی، تحلیلگر: “تفاوت اصلی من این است که زاکربرگ تلاش می کند دنیای مجازی ایجاد کند که می خواهد ما در آن باشیم و به نظر من اپل می خواهد ما را همچنان در دنیای خود نگه دارد و فقط آن را تقویت کند.” در Creative Strategies، گفت.

قابلیت‌های مختلف نشان می‌دهد که اپل سعی می‌کند متفاوت باشد، مایک راکول، نایب رئیس گروه توسعه فناوری اپل، گفت که اولین کامپیوتر فضایی‌اش نیاز به اختراع تقریباً در تمام جنبه‌های سیستم دارد.

آقای راکل گفت: «از طریق یکپارچگی سخت‌افزار و نرم‌افزار، ما یک کامپیوتر فضایی مستقل در قالب پوشیدنی فشرده‌ای طراحی کردیم که پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیک شخصی تا کنون است».

این روش کاربران FaceTime را تغییر خواهد داد

تماس‌های FaceTime از فضای اطراف کاربر استفاده می‌کنند و همه افراد در تماس در کاشی‌هایی با اندازه واقعی منعکس می‌شوند.

همچنین از صدای فضایی استفاده می کند، بنابراین به نظر می رسد که شرکت کنندگان درست از جایی که قرار گرفته اند صحبت می کنند.

کاربرانی که Vision Pro را در طول تماس FaceTime می پوشند، به عنوان یک پرسونا منعکس می شوند – یک نمایش دیجیتالی از خودشان که با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشینی اپل ایجاد شده است – که حرکات صورت و دست را در زمان واقعی منعکس می کند.

کاربران می توانند کارهایی مانند تماشای فیلم، مرور عکس ها یا همکاری در ارائه را با هم انجام دهند.

به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت

هدست اپل اوایل سال آینده در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

این شرکت گفت که این دستگاه در اواخر سال 2024 به سایر کشورها خواهد رسید – هیچ اشاره خاصی به بازه زمانی استرالیا نشده است.

Vision Pro دارای 23 میلیون پیکسل در دو نمایشگر است – بیش از یک تلویزیون 4K برای هر چشم.()

این هدست در کنار سایر ویژگی های جدید رونمایی شد

اپل در کنفرانس روز دوشنبه مجموعه ای از پیشنهادات جدید را به سرمایه گذاران و طرفداران فناوری معرفی کرد.

آنها شامل یک مک بوک ایر 15 اینچی، یک تراشه قدرتمند به نام M2 Ultra، بهبودهایی در نرم افزار iOS آن و یک ترفند مورد انتظار برای جلوگیری از تغییر آزاردهنده تصحیح خودکار آن به “ducking” هستند.

منبع

Home
New Music
Playlist
Music Podcast
Back